-0515-442328-

dinsdag 21 september 2021

vergroening of greenwashing?

 

Elk jaar maken we weer mooi wat vergroenende stapjes. En heel veel stapjes samen maken uiteindelijk wel een mooi verschil. Toch voelt het af en toe of ik aan het greenwashing ben. Immers, er is nog zoveel dat we nog lang niet goed genoeg doen!

Er zijn nog heel veel stappen in vergroening te maken, ook bij ons! Ondanks de gouden Green Key certificering voor onze camping. En eerlijk gezegd denk ik dat het altijd nog beter kan, beter moet! We zullen dus zeker de komende 20 jaar, nog flink wat stappen moeten gaan maken. We zijn er nog lang niet! Dus knaagt het wel aan mijn gemoed, moeten we wel zo etaleren dat we zo groen bezig zijn? Misschien zijn we vergeleken heel wat collega's wel erg groen bezig. Misschien maken we elk jaar nog wel mooie stappen om het hier verder te vergroenen. Maar is dat allemaal wel snel genoeg om over te verhalen? Als ik zie welke negatieve impact we nog steeds hebben, wij en de gasten die we hier op onze camping ontvangen. Als wij ons ook verantwoordelijk voelen voor het verblijf van onze gasten en hun gedrag, dan zijn er voor zowel ons gedrag als bij onze gasten, nog een heel hoop werk aan de winkel.

Dan kan ik niet anders dan bekennen, dat we nog een hele wel te gaan hebben. En ik mag wel opschieten, want het is hoog nodig! We zijn benieuwd naar jou reactie, laat je ons jou zienswijze weten, we kijken naar je reactie uit! De polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten