Het ondersteunen en sturen op een fijne customer journey, de gasten interactie, het blijft een van de meest innovatieve, maar ook meest complexe aangelegenheden. De technologie gaat snel vooruit, net als de wet en regelgeving. Het aantal mogelijkheden om te investeren in nieuwe kanalen en raakmomenten is groot.
De opbrengsten blijven vaak toch wat beperkt en er zullen dus keuzes gemaakt moeten worden. Tegelijkertijd ontstaan er veel meer raakmomenten en kanalen, en wordt de vraag naar meer contact en verder personaliseren groter en groter. Dan moet de context waarin de gast zich bevindt ook nog meegenomen worden. De gastenreis goed regisseren wordt met de dag moeilijker. Bovendien is de beleving onderhevig aan waarde devaluatie. Wat vandaag nog spraakmakend is, is volgend jaar wel aardig en het jaar daarop zo sleets...
We proberen wel de gastenreis en de raakmomenten nog wel te vatten in blauwdrukken en processen, maar ondervinden problemen bij het doorvertalen naar onze eigen camping. Een van die onderdelen is de "werkvloer". Die zou permanent voeding moeten geven qua inspiratie, content en verbeterpunten. Toch zie je dat de wat meer "ingetogen" beroepen als de groenman of de technicus daarbij nog het moeilijks zijn te mobiliseren. Hoe krijg je die zover om ons ook voeding te geven. Om ons te helpen de gastenreis te verbeteren. Daarnaast valt het niet mee om alle (online) kanalen bij te houden. Focus en strategie lijken hiervoor het toverwoord. En verder vooral het door blijven zetten van deze focus en strategie, en dan toch in zoverre die aan te passen, zodat die ook morgen nog relevant is gebleven.
De gastenreis kent steeds meer raakmomenten, en dat is bij ons in ieder geval een uitdaging. Hoe zorgen jullie ervoor dat de gastenreis steeds meer persoonlijker wordt en tegelijkertijd dat er steeds meer contact aangeboden wordt? We zijn benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Het faciliteren en sturen van de klantreis, het klantinteractie management, blijft een van de meest innovatieve, maar ook complexe aangelegenheden. De technologie gaat snel vooruit. Het aantal mogelijkheden om te investeren in nieuwe kanalen en touchpoints is enorm. De resources blijven echter beperkt en er zullen dus keuzes gemaakt moeten worden. Tegelijkertijd ontstaan er meer touchpoints en kanalen, groeit de roep om het contact verder te personaliseren, de context mee te nemen waarin iemand zich bevindt en wordt het er niet eenvoudiger op om de klantreis te regisseren. We proberen de journeys nog wel te vatten in blauwdrukken en processen en onder te brengen in lerende systemen met feedback loops, maar ondervinden problemen bij het uiteindelijk doorvertalen daarvan naar de werkvloer.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten