-0515-442328-

zondag 17 november 2019

consumeer alsof morgen niet meer bestaat

Wat zou je vandaag consumeren, als morgen niet meer zou bestaan? Een interessante stelling die ik zojuist op een van de post zag staan op Linkedin. Ik zou graag "iets" gaan doen met mijn liefste. Ons gezin, mijn baken. Misschien nog met mijn ouders, broer en zus, mijn beste vriendinnen en vrienden. Ik zou iets lekkers maken voor ze, ik zou iets moois met ze willen beleven. maar ik zou zeker geen nieuwe kleding, TV of keukenmachine gaan kopen. Waarom zou ik?

Niet eens omdat ik zo toch een kleinere footprint achter laat. Maar wat heb ik eraan om mijn tijd te besteden aan dingen kopen, die ik die laatste dag toch niet meer zou gebruiken?
Ik zou denk ik qua lekkernij maken niet perse denken aan welke ingredienten laten een lage footprint achter. Mij kennende zou het vast iets zijn met slagroom, chocolade en suiker. Dat is echt mijn guilty pleasure qua lekkernij.
Dus als ik ga consumeren alsof morgen niet meer bestaat, ga ik automatisch al heel veel verantwoordelijker consumeren! Wanneer ik dat minstens zes weken kan volhouden, dan kan ik de volgende uitdaging wel aan gaan. Bv. mijn gedrag daarna gaan toetsen op bv. energiebesparing of zoiets als geen dieren meer gebruiken zoals dat bij de melk en vleesproductie.
Ik denk dat ik met de consumptie uitdaging ook nog eens liever zou zijn voor mijn liefste. Ik heb dan niet alleen dat ik meer tijd en meer liefde zou stoppen in hen, maar tevens ook nog meer gezondheid!
Niet voor niets sluiten veel sprookjes met: En ze leefde nog lang en gelukkig. Volgens mij is dat nog steeds wat we wensen voor onze liefste, dat ze maar lang en gelukkig mogen leven.

Nu even een vraagje aan jou: "Doe je mee, de komende zes weken?" Dat is vanaf nu tot einde van het jaar zo ongeveer. Zou toch cool zijn wanneer we dan helemaal geen dingen meer kopen voor morgen? Ik ben benieuwd, en als je toch ook meedoet, met welke volgende uitdaging gaan we daarna dan aan de slag? Laat je het ons weten? Wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten