-0515-442328-

dinsdag 29 juni 2021

gekochte aandacht of verdiende aandacht

 

In de marketing gaat het over twee zaken; bereiken en beraken! Je kunt bereik kopen door bv. addword campagnes of een flyer rond strooien of bv. een vliegtuigje laten rondvliegen met een slinger met daarop je url. Je kunt zorgen dat de harten van je (potentiƫle) gasten een huppeltje gaan maken. Maar er bestaat ook een hybride oplossing. Je ontwikkeld een nieuw product of dienst, je hebt een tof verhaal, zolang het maar nieuwswaardig is!

En als je steeds maar weer hybride oplossing ontwikkeld, dan wordt je uiteindelijk ook zo herkent door de schrijvende pers. Met als gevolg dat ze je ook spontaan gaan opzoeken. 

Zo was het ook met het concept dat Cor ontwikkelde samen met De Ondernemer. Cor vroeg me of we mee wilde doen. Maar natuurlijk wilde we meedoen. Dus gingen we aan de slag met het recept met gerookte paling voorbereiden, kort ons verhaal opschrijven, ingrediƫnten inkopen en dat wat we hier thuis al konden voorbereiden, klaar maken. Op met het kratje naar Amsterdam. Er waren diverse camera's in de keuken, ik kreeg een microfoontje om, test test test en ja hoor we gingen los. Weken later kregen we het filmpje te zien. Geeft me toch altijd een wat ongemakkelijk gevoel, maar ook een trots gevoel. Ik knijp in mijn arm; Waar hebben we dit toch aan verdient? Ik voel me een gelukkeling! Alleen die stem van me (brr wat klinkt die naar) en die blik, ik zag dat ik sterk scheel keek. Maar verder was het een leuk filmpje waar we direct al leuke reacties op mochten ontvangen. Dat het filmpje vervolgens ook nog eens in het Parool, AD en de Gelderlander wordt gepromoot, was een volslagen verrassing voor ons!

Je snapt dat het bereik zo enorm is. Fantastisch zo net voor het hoogseizoen! Een betere timing kan je als camping haast niet hebben! Verdiende aandacht is dit, en die heeft niet alleen betere resultaten (per bezoeker van het filmpje is de ratio op bv. onze website vele malen hoger, dan dat dezelfde hoeveelheid mensen een abri of andere gekochte aandacht zien.) Het kost misschien wat meer tijd van je, het kost veel minder geld en de resultaten zijn vele maken beter! Daarom, een ode aan sturen op verdiende aandacht, en vol blijven houden! Dan kan het niet anders of je wordt ook spontaan gevraagd voor nog meer acties!

We zijn benieuwd naar jou ervaringen, wanneer kreeg jij spontaan verdiende aandacht? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten