-0515-442328-

vrijdag 1 juli 2022

Een voelbaar DNA en merkboodschap

 

We willen een duidelijke identiteit. Een boodschap en DNA dat als een naar voren komt. Een voelbaar DNA en merkboodschap, in wat we tonen, doen en zeggen. Dus schaffen we wat nieuws aan, dan moet het passen. Past het niet, dan moeten we het schrappen. 

Dat gaat tot in de kleinste details. Dus toen ik wist dat we voor huisstijlkleuren gingen, dan moesten de nieuwe vlaggetjes op het strand die kleuren gaan dragen. Dus op naar de stoffenwinkel om daar de lapjes uit te gaan zoeken met precies die huisstijl kleuren. En nu moeten we die consequent gaan toepassen. In alles met kleur. Het is een hele toer. Want plots besef ik me dat we wel heel wat kleuren toevoegen. Dat blijft niet alleen beperkt tot de vlaggetjes. Maar wat te denken van gebouwen, speeltoestellen, reserverings bevestigingen, de website, de brochure, de nieuwsbrief, de strandstoelen, parkbanken en ga zo nog maar even door. Een hele klus voor onze camping, en dan heb ik het alleen nog maar over een klein dingetje als de huiskleuren. We hebben een lijvig rapport gekregen dat ons gaat helpen om de juiste stappen te gaan maken. Om een unieke positionering te verkrijgen. Om een merk te worden waarvoor de mensen voor in de rij staan te wachten. En dan heb ik het niet alleen meer over de seizoenplaatsen waarvoor inmiddels de wachtrij kan oplopen tot wel 3-4 jaar! We willen ook dat er in april en september een geweldige bezetting zal zijn. Want weten we het toeristische seizoen verder op te rekken, dan kunnen we meer personeel het jaar rond in dienst nemen. Dan kunnen we meer budget reserveren voor culturele activiteiten en kunnen we bv. meer innovaties doorvoeren. Een half jaar lang goed volstaan, is voor alles beter. 

Dus gaan we nu hard werken aan een eenduidige merkboodschap en een sterk DNA. Daar hebben we de nodige maanden voor nodig. Maar de eerste stapjes zijn al gemaakt. Er komen nieuwe vlaggetjes voor op het strand aan en we hebben mooie parasols en strandbedjes besteld. Nog voor de grote drukte gaat beginnen zullen ze hier gaan shinen. Op naar de volgende stappen. 

Heeft jouw organisatie al een voelbaar DNA en merkboodschap? Welke tip kan je ons nog geven en hoe heb jij die bereikt? We zijn nieuwsgierig, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten