-0515-442328-

zondag 18 september 2022

consumenten zijn inmiddels bevangen door een zeker pessimisme

 


Gasten zijn inmiddels bevangen door een zeker pessimisme. veroorzaakt door hun financiele situatie in de afgelopen 12 maanden als die in de komende twaalf maanden. Nog niet eerder werd er zo laat geboekt als afgelopen hoogseizoen en was de gemiddelde verblijfsperiode drastisch ingekort. We gaan als sector waarschijnlijk een nieuwe fase beleven in een verdeling van marktposities.

Daarom maken wij ons snel klaar om ons concept van onze camping nog verder te versterken. In een markt waarbij de gast bijna dagelijks wordt geattendeerd op het enorme aanbod van producten en diensten dat door een overweldigend aantal aanbieders eindeloos over hen wordt uitgestrooid. En wanneer de eindgebruiker dan toch een pas op de plaats gaat maken, is er een knop waaraan je als camping nog succesvol kan draaien; Zorg voor een unieke positionering en bijzondere, unieke producten en diensten. 

We gaan een nog grotere afzwaai maken van het gewone, geijkte. We gaan nog meer en sneller inzetten op de circulaire economie! We gaan ons concept nog scherper positioneren en onze nieuwe producten en diensten nog belevenis en betekenisvoller ontwikkelen. Want alleen dan zullen we als kleinere camping het kunnen overleven en kunnen we zorgen voor een sterke magneetwerking op onze gasten.

Nog niet eerder hebben we zo'n lange wachtlijst gehad voor seizoenplaatsen als nu. We hebben geen ambitie om uit te gaan breiden met het aantal seizoenplaatsen. Dus kunnen we nog kritischer zijn in het aannemen van nieuwe gasten en in welke verhouding we dat gaan doen. Wij nemen vooral heel veel jonge gezinnen aan. Want een gemiddelde seizoengast staat hier wel een poosje. En voordat je het weet zie je nergens meer kinderen spelen en klooien met hun optimistjes. We sturen dus sterk op het jong houden van de groep seizoengasten. 

We gaan nog meer inzetten op bijzondere kampeermiddelen. De mensen met de mooiste kampeermiddelen worden beloont met de mooiste plekken. 

En zo zijn er nog een aantal sterke keuzes die we gaan maken. Het gewenste effect hiervan zal zijn dat we een nog meer aanzuigende werking op de soort gasten zullen krijgen, die we zo graag wensen. Het gewenste effect.......maar garanties zijn er niet. In de marketing werkt 50%. Dat betekent natuurlijk dat het ook zomaar kan mislukken. Maar juist in tijden van grote onzekerheid, moet je sterke keuzes maken om toch woest aantrekkelijk te worden voor een speciale gewenste groep. Dan komen de gasten niet meer gewoon als vanzelf aanwaaien. En niets doen is zeker geen goede keuze!

We zijn benieuwd, wat ga jij nu doen nu er donkere wolken boven je camping hangen? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten