-0515-442328-

zondag 8 september 2019

pakken we de eet trend vegan op?

Het is alweer even geleden dat ik heerlijk heb gegeten bij Le Jardin in Utrecht. Alles, maar dan ook echt alles is bereid met groenten en fruit. Ook bij Pakhuis de Zwijger heb ik afgelopen voorjaar een lekkere vegan maaltijd genuttigd. Afgelopen voorjaar kocht ik het V'gan magazine. En niet heel veel later ontmoette ik Henk van het Vegan Hotel.

Langzaam maar zeker heb ik dus kennelijk moeten wennen aan het idee. Zo gaat dat vaak. Voordat iets een trend gaat worden, heb je hem al een paar keer voorbij zien komen. De hoogste tijd om achter onze oren te krabben of wij er misschien ook wat meer mee moeten gaan doen. Immers is deze wijze van eten, met de minst negatieve impact op onze omgeving? Iets waar wij ons druk over moeten maken.
Dus gaan we deze winter samen met Henk kijken wat we nog meer kunnen doen met vegan op onze camping. We zouden alle cateringen die op onze camping zijn, Vegan kunnen laten zijn. We zouden (vooraanstaande koks vegan recepten kunnen laten ontwikkelen voor onze hooikist. We zouden in ons strandbarretje Zimpel vegan producten kunnen aanbieden. Maar ja, wat dan met die heerlijke roombotercroissant? Of wat te denken van het bakje kwark met noten en rozijnen? Iets waar ik zelf altijd enorm van geniet?
Aan de andere kant lonken de keiharde cijfers:
  • 55% van de Nederlanders eet 3 dagen per week of vaker geen vlees
  • 1;20 mensen is vegetarier. Veganisme groeit het hardst van alle stromingen in voeding
  • 40% van de consumenten probeert meer vegan producten bij iedere maaltijd toe te voegen
  • in 2017 is het vegan product aanbod met 145% gestegen
Kortom, in hoeverre gaan we de vegan trend oppakken? Gaan we het lichtjes toevoegen om zo ook hiermee wat mensen te kunnen inspireren? Of gaan we echt een statement maken en gaan we het compleet doorvoeren waardoor we er ons mee kunnen onderscheiden onder de groeiende groep vegans? Tja, ik ben benieuwd, welke strategische keuze zou jij maken en waarom? We zijn benieuwd, wees welkom de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten