-0515-442328-

dinsdag 6 januari 2015

de weerzin tegen voor de hand

Voor de hand liggende, uniformele concepten hebben steeds vaker last van de wereldwijde groeiende weerzin er tegen. Durf jij de vrijheid te nemen om hieraan te ontsnappen en een echt eigen draai te geven aan je concept?

Hoe kan je je eigen draai geven aan het geheel? Hoe zorg je ervoor dat je weg raakt van de standaard en je organisatie een echt eigen ziel gaat geven? Dan hoef je nog maar een ding te doen, er je eigen draai aan geven!
Weet waarin je goed bent, misschien wel de -ste! Dat is lastig voor een gemiddelde, nuchtere Nederlander en misschien nog wel moeilijker voor een noordeling. Waarin ben jij de -ste? En dat hoeft totaal niet vak gerelateerd te zijn! Ik ken een collega die alles weet over Audi. Hij rijdt in alleen maar Audi's, hij leest er alles over en hij droomt ervan! Bij het horen dichtslaan van een autodeur hoort hij al welk type Audi het is. Hij is echt de beste in Audi. Hoe cool zou het zijn om juist daarmee een vermenging te maken met het bedrijf?
Wij zijn gek op de creatieve sector. We gaan regelmatig naar het theater, naar een museum, naar winkels waar Dutch Design wordt verkocht en we zijn een grote fan van de Dutch Design Week. Niet gek dat we dan ook daar onze inspiratie vinden voor onze camping. Niet zo vreemd dat we daar producten aanschaffen die onze camping nu juist die bezieling geeft. En verwacht nu niet een camping die helemaal uitpuilt van het Dutch Design, we hebben verschillende items. We hebben de Dutchtub van Floris Schoonderbeek, we hebben het vuilniskarretje van Florike Martens. We hebben ook een bloempot van ladypenelope. En vooral moeten we onze wilgenhut.com niet vergeten van Feike de Jong. Langzaam maar zeker krijgen we steeds meer producten die we opdoen tijdens onze inspiratietoers. De creatieve sector, elk jaar hebben we wel weer een project met een creatieveling. Is het niet een literaire schrijver als Tommy Wieringa, dan is het wel een opera zangeres als Lucette van den Berg. Telkens weer doen we weer wat met de creatieve sector, en zo bouwen we langzaam maar zeker aan een positionering die overstroomt van onze eigen passie. Dat is nu net wat onze grassprieten voor ons zo extra groen zijn geworden. Dat is waardoor we met nog meer passie, elke dag weer opnieuw werken aan ons merk. Want het voelt niet als werk, het voelt als snoepen in een snoepwinkel! Het leverd je niet alleen meer plezier op, het leverd je ook een eigen positionering op die als een magneet werkt op een selecte groep gasten. Gasten die je passen als een maat gesneden jas!
Waarin bij jij de -ste? En hoe laadt jij je organisatie naar een bezielde organisatie?
Ik ben benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

1 opmerking:

  1. Karin... Geen reacties hier komt door de pure sprakeloosheid over je rake woorden:)

    BeantwoordenVerwijderen