-0515-442328-

vrijdag 2 januari 2015

je keuze bepaald je toekomst

Het aller ergste dat een organisatie kan doen is te lang wachten. De keuzes die je elke dag weer moet gaan maken dienen zich in een hoog tempo aan. En telkens weer moeten we steeds sneller beslissingen nemen. Ik heb daarop mijn eigen trucje gevonden dat helpt mij enorm.

Ik weet niet precies welke kansen zich zullen aandienen. Maar ik zal toch met twee belangrijke zaken echt rekening moeten houden:

  • Ik moet elke dag nog een sterkere merkbeloften hebben.
  • Ik moet consistent blijven. 
Dan is het hanteren van het trucje van me heel erg makkelijk, bij het maken van keuzes, want ik moet snel zijn met het nemen van beslissingen. Immers, wanneer ik het niet doe, doet een ander het wel en weg is mijn positie!
Er zijn twee dingen die mij helderheid geven of ik deze kans wel of niet moet aangrijpen:
Helpt het mij om onze visie, onze droom waar te maken?
Past het bij onze kernwaarden?
En door steeds maar weer deze twee vragen te beantwoorden, kan ik razend snel beslissen. Elke week wordt ik minstens een keer gevraagd of ik ergens in wil adverteren, of ik naar die en die beurs wil gaan of dat ik een plaatsje op een app of website wil. Daarnaast dienen op ander niveau zich kansen aan. Ik hoor of lees wat, bv of ik naar een masterclass wil gaan over kindermarketing. Heel interessant, vanzelf! Maar in hoeverre helpt meer kennis over kindermarketing mij bij mijn organisatie? Dus kies ik ervoor om mijn tijd, energie en geld op een andere wijze te investeren!
Of wat te denken van een muzikanten trio dat aanbiedt om tegen een bepaalde vergoeding een optreden bij ons te verzorgen? Past het bij onze kernwaarden? Dat is wel helemaal afhankelijk om wat voor type muziek het zal gaan. Zijn het bv de Havenzangers, dan weet ik al heel snel dat het ons niet past. Maar wat als het gaat om een training hostmanship? Dat past ons prima, want daarvoor willen we wel elke week extra inspiratie over op doen.
De keuzes die we elke dag maken, die keuzes bepalen onze toekomst. Het is dus van groot belang om heel helder te hebben wat onze visie is en wat onze kernwaarden. Want uiteindelijk is dat onze leidraad in de wereld vol met uitdagingen en verleidingen.
Heb jij nog niet helemaal helder waar je naartoe wilt (visie) en wat je kernwaarden zijn, je mag gerust contact met me opnemen om samen te sparren. Maar er zijn ook heel veel marketing bureaus, adviseurs en andere die je heel goed kunnen helpen. Ga er snel mee aan de slag, en blijf ermee aan de slag, want elke verkeerde keuze kost een hoop geld, energie en tijd!
Maak een mooie toekomst, kies het goede!
Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten