-0515-442328-

maandag 29 december 2014

gaan we vliegen?

Wij moeten het voor een groot deel hebben van de gasten die vooral nu eens een keertje niet willen vliegen. Mensen die het zonde van hun tijd vinden om 30% van hun vrijetijd kwijt te zijn aan reizen. Mensen die graag snel en eenvoudig op de plaats van hun vakantie aan kunnen komen. En dan zonder enige concessies te moeten doen aan de kwaliteit van hun vakantie.

En wij als grassprietverhuurder moeten er vooral voor zorgen dat we minstens zo'n leuke bestemming zijn als dat onze gasten die kunnen beleven in bv Italie. Want dat vliegen aan populariteit per jaar wint, dat zien we eenvoudig terug in de statistieken. Ik probeer te doorgronden wat dat vliegen nu zo leuk maakt? Of is het toch de bestemming die zoveel leuker is?
Vliegen heeft toch iets magisch, dat zo'n groot "ding" met zoveel mensen en spullen, zomaar de lucht in kan, dat blijft toch magisch. En dat die vliegvelden, het parkeren, het inchecken, de douane controle is dat magisch? Dat kan ik nu niet echt zeggen. Behalve dat het een plek is waar je de hele wereld ontmoet, al die mensen uit al die verschillende landen, dat heeft wel wat vind ik!
Dan blijft de bestemming nog over, het is natuurlijk al flink wat anders dan dat we gewend zijn in Nederland. De andere taal, de andere cultuur, soms ook de andere valuta waardoor je net wat makkelijker je geld uitgeeft. De kans om na een vakantie in bv. Italie te zijn geweest, thuis te komen met toffe verhalen is best groot. Maar het kost ook veel moeite, veel van je spaarzame tijd. En de vraag is, wat kan ik nu doen om ervoor te zorgen dat onze gast net wat vaker kiest voor ons ipv naar bv Italie? Want ook hier in Friesland spreken we een andere taal, is er net een wat andere cultuur en als we willen zouden we met een andere valuta kunnen gaan betalen. Onze gasten kunnen nu ook al eens betalen met bv bloembollen, dtp werk of juridische ondersteuning. Dat noemen we ruilen. En misschien dat we in de toekomst ook wel kunnen laten betalen met een bitcoin.
Dan mis ik nog dat internationale, dat je de hele wereld kunt ontmoeten. En straks, tijdens de culturele hoofdstad 2018 is ook dat opgelost. Want dan komen er naar verwachting 4 miljoen extra buitenlandse gasten naar Friesland
Het kan toch niet anders of dan zijn er nog meer gasten die niet langer heel veel uren kwijt willen zijn om naar bv. Italie te gaan, die pakken dan de auto en vertrekken wanneer zij zelf zin hebben in gemiddeld anderhalf uur rijden naar ons toe.  Er valt nog zoveel te verkennen hier, er is nog zoveel te beleven dat ik me nu vooral concentreer op het profileren in de verschillende buitenlanden. Want we kunnen best nog heel wat internationale gasten erbij gebruiken, al is het maar voor de sfeer!

Ik ben benieuwd waarom jij wel graag uren lang wilt reizen en vliegen, want met jou antwoord kan ik kijken hoe ik onze camping, onze grassprieten nog toffer kan maken! Wees welkom, de polletjes
Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten