Ik heb in mijn carierre als grassprieten genoeg fouten gemaakt. En van vele heb ik gelukkig ook geleerd. Juist door het maken van die fouten, heb ik een hoop kennis opgedaan.
Ik zal je een fout benoemen, je weet dat wij ons richten op de avontuurlijk paarse vakantieganger, zeg maar de ontwortelde Randstedeling. Nu, het is alweer jaren geleden. Ik werd benaderd door vakantieveiling, je hebt er vast al eens van gehoord. En ik moet zeggen het leek me wel wat om daar aan mee te doen. Het is immers een online kanaal en wie weet kon ik die laatste plaatsen die we vrij hadden dan toch nog voor wat kwijt raken en bovendien, dat hoopte ik, hadden deze nieuwe gasten weer een raakmoment, een ervaring met onze camping. Dat was mijn gedachte. Dus ging ik aan de slag met het uitzoeken van de juiste foto's en schreef ik een tekst erbij. En ja hoor, er kwamen zeker wat mensen op af. De prijs die betaald werd per overnachting was zwaar onder de kostprijs, maar goed, bleef overeind dat er toch weer een totaal nieuwe gast een ervaring met onze camping had gekregen.
Wat ging er dan fout? , Ik heb verzuimd om na te denken welk type gast actief zij op dit soort kanalen. De type gast die we mochten ontvangen waren echte prijszoekers, en dan van het soort die vooral conflicterend zijn met die avontuurlijk paarse vakantiegangers, dan heb je er denk ik wel een beeld bij. De spanning op het veldje was om te snijden, ik sprak de taal van deze type gast niet en begreep ze ook niet echt. Er was totaal geen klik of positieve chemie tussen deze gast en mij, en nog erger, ook niet met onze overige gasten! De muziekkeuze, de gesprekken die ze voerden, de waarden en normen, alles was behoorlijk anders!
Gelukkig was het een kortlopende actie, en zijn we na deze blunder weer snel gaan opstaan. Elk jaar bieden nieuwe kanalen zich wel weer aan, nu ben ik kritischer en weet dat ik ook een goed gevoel moet hebben bij het bereiken van het type gast. Niet alleen om me zelf bij goed te voelen, maar zeker ook voor onze overige gasten. Die komen hier ook omdat ze omringt worden door die ontwortelde Randstedelingen, hun geestverwanten en de atmosfeer die deze type gasten meenemen.
Ik ben blij dat ik die fout heb gemaakt, het heeft me nog meer kennis en focus gegeven. Iets dat heel belangrijk is om kosten efficient onze doelgroep te weten te bereiken! Ik blijf experimenteren met nieuwe kanalen en mogelijkheden, en ik blijf fouten maken, maar gelukkig leer ik er meestal wel wat van! Het is vallen en weer opstaan, laat je vooral niet verlammen door je fouten, dat is pas falen!
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom! De polletjes, watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderen