-0515-442328-

zondag 21 december 2014

de weg van idee naar product of dienst is vaak veel te lang

Ik heb het nu al drie keer mogen meemaken, dat we samen met een groep mensen ons meer dan een paar uur, constant en zonder pauzes, ons buigen over "een probleem". En alle keren was ik omringd door voornamelijk jonge gasten. En wat er dan in een of twee dagen kan ontstaan is onbeschrijfelijk!

De snelheid, de energie en het enthousiasme maken dat je wel moe wordt, maar per uur ook meer gedreven. We moeten met elkaar dit probleem goed op gaan lossen. Juist doordat er zoveel fris, jong bloed bij zat waren we in staat om met een frisse, wat naieve kijk, het probleem te benaderen. Alleen mensen die bij voorbaat al positief waren, mochten mee aan tafel schuiven. De sceptici en droeftoeters mochten wegblijven! Die kan je er echt niet bij gebruiken, ze nemen alleen maar energie van je weg, en die heb je keihard nodig om al die uren en uren achter elkaar te kunnen blijven presteren.
En iedere keer kwamen we er weer uit! Het grote voordeel, je wint heel veel tijd in de zin van dagen. Alle uren die je normaal ook zou gebruiken, die investeer je nu in die anderhalve dag, compleet achter elkaar door! Waarom is dat tof? Omdat je zo in deze snelle tijd, een enorme voorsprong hebt weten te behalen. In januari mag ik een dag dit week mee gaan maken. Niet voor de camping maar voor een product dat een groep studenten op de TU in Delft aan het ontwikkelen zijn. En waarom zou ik als grassprietverhuurder nu toch wel zoveel tijd hierin steken?

  • Ik kan mijn creatieve geest in beweging houden
  • Ik wordt extra geinspireerd door anders denkenden
  • Ik kan mijn netwerk uitbreiden
  • Ik verhoog de gunfactor voor onze camping.
  • Het geeft me heel veel plezier en voldoening
Dat lijken me voldoende redenen om dus de nodige tijd en kilometers te steken in deze dag. Heb jij nog een tof idee, maar moet die nog worden omgezet in een goed product of dienst, laat het me weten, wellicht dat ik wat voor je kan betekenen! Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten