Paul Moers gaf lekker direct aan dat veel van deze winkels dus niet in staat zijn gebleken het juist(e) aan te bieden. Want (dezelfde) dingen op dezelfde wijze aanbieden zoals je dat in de vorige eeuw gewend was te doen, dat werkt allang niet meer! Het beste moment om te veranderen, je aan te passen en te ontwikkelen naar de online markt was 20 jaar geleden. En online is echt meer dan slechts alleen de website en de computer waarmee we onze boekhouding, planning, inkoop en noem maar op mee zijn gaan doen. Maar goed, welk advies zou Paul Moers nu de winkels willen geven waar het water echt bijna tot aan de lippen is gestegen? Aan welke knoppen kunnen ze nu als beste gaan draaien? Welke zijn op korte termijn het meest effectief? Ik ben heel benieuwd, want ik zie wel veel paralellen met de recreatie. Ook in de recreatie zien we landelijk het aantal overnachtingen jaar op jaar dalen. Maar ook daar zien we dat er toch een handje vol bedrijven zijn die tegen de trend in wel goed plussen. Wanneer we inzoomen op de succesvolle bedrijven, dan zien we:
- steeds maar weer nieuwe arrangementen ontwikkelen
- meer dan gemiddeld samenwerken met branchevreemde partijen
- meer dan gemiddeld online interactie hebben met hun gasten
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten