-0515-442328-

donderdag 4 december 2014

waarin ben jij schaars?

Soms heb je van die vragen die maar blijven knagen. Afgelopen week mocht ik een presentatie bijwonen van Yousri Mandou, het ging over verdienmodellen. Ik luisterde aandachtig, schreef weer driftig mee tot hij die ene vraag stelde: "Waarin ben jij schaars?"

En ik dacht weer terug aan het filmpje dat we afgelopen voorjaar hebben gemaakt van onze seizoen gasten. De camping is weer net open gegaan na een lange winter. Onze gasten genieten van de eerste voorjaarszon en dan komt onze stagiaire langs en vraagt hen, wat ze vooral gemist hebben toen onze camping gesloten was. Ik dacht dat ze vooral de inspiratie en creativiteit hebben gemist, maar het zijn andere waarden die ze vooral hebben gemist. Het is natuurlijk spannend, maar tegelijkertijd ook best eng om te vragen aan je gasten wat ze hebben gemist. Dan geven ze direct het antwoord waarin je schaars bent, een schaarste die ze ook waarderen. Immers, anders zouden ze het niet hebben gemist.
Het is een vraag die je heel veel antwoorden geeft, je weet dan direct ook waar je je nog verder in moet verbeteren. Die inspiratie en creativiteit, daar moeten we dus nog beter aan gaan werken. Jan van Setten, die ook toevallig die middag een presentatie gaf, zegt ook: "En, waar blijkt dat uit?" Je kunt wel zeggen dat je een watersportcamping hebt, maar waar blijkt dat uit? Je kunt wel zeggen dat je inspirerend en creatief bent, maar waar blijkt dat uit? Nog onvoldoende dus volgens onze gasten.
Werk aan de winkel dus, gelukkig hebben we nog best wel wat winter over om creatieve en inspirerende projecten te ontwikkelen!
Heb jij een tof idee voor me, laat het me dan weten, want samen weten we altijd meer! Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten