-0515-442328-

donderdag 11 december 2014

samen spelen, samen delen!

Daar zitten ze dan, onze kleinzoon Hidde met zijn vriendje. "Oma, zegt hij, samen spelen samen delen he!" En zo is het! Denk niet langer aan het verkopen, maar bedenk liever wat je wilt delen. Want door te delen word je een magneet, trek je de gasten van de toekomst aan, door schreeuwerig te pronken met een kijk mij nu eens geweldige producten hebben, stoot je ze eerder af!

Samen spelen, samen delen. Door te delen kunnen we andere verder helpen. De ander beter en slimmer willen maken, heeft een veel duurzamer effect. Daar was en ben ik echt van overtuigd. Maar hoeveel en hoe vaak ik ook "om-niet" mijn tijd inzet voor die ander, het leek wel wat te werken, maar om nu te zeggen dat het een groot succes was....
Mijn oma hoorde ik vroeger al zeggen: "eerst zaaien, dan oogsten" Maar soms duurt dat oogsten toch best wel lang. En wat zou er dan te oogsten zijn? Ik denk dat ik daarin niet heel anders ben dan mijn collega ondernemers: ONGEDULDIG TOT OP HET BOT!
Maar het principe van delen is niet eentje die super snel werkt, wel super effectief, immers de mens wordt toch heel wat sympathieker gevonden wanneer hij vooral veel deelt! Meermaals heeft Jacob dan ook lopen verzuchten, leuk allemaal die "uitstapjes" van je en al die tijd dat je al die blogjes schrijft, maar wat levert het dan eigenlijk op? En hoewel ik nog steeds heel enthousiast ben en blijf over het delen, stond ik op zulke momenten wel met een mond vol tanden. Je moet vooral geduld hebben, blijven doorzetten en onverminderd blijven geloven in het delen. Niet om het een beetje te doen, maar structureel en vol passie. En na jaren van een langzame maar zekere groei lijken de zaadjes dan toch flink te ontkiemen en te groeien. Op twitter hebben we inmiddels bijna vijf duizend volgers, mijn kennisniveau is enorm toegenomen omdat wij samen meer weten, dan ik alleen! Door alle kritische vragen, ben ik nog overtuigender van onze strategie geworden. Maar het mooiste is toch wel, dat er op steeds meer plaatsen deuren open gaan. In januari ben ik uitgenodigd door Bert Koenders om te komen praten met de ambassadeur en consul-generaal!

Ik moest me echt even knijpen in mijn arm, wat een enorme eer! Maar zeker ook, wat een enorme kans! Je snapt wel dat ik een vreugde dansje heb gemaakt. Natuurlijk zal ik jullie middels mijn blogjes op de hoogte houden en zal ik mijn kers verse kennis weer met liefde met jullie delen. Ook al denk je af en toe, dat delen, dat investeren in andere om die beter te maken, ik weet het niet! Lees dan nog even dit blogje, want natuurlijk heb ik mijzelf dat ook wel eens afgevraagd, maar uiteindelijk werkt het wel! Blijf doorzetten en blijf geloven in het delen, het brengt je meer dan dat je ooit hebt durven dromen!
Zet 'm op, en mocht je vragen hebben, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten