-0515-442328-

vrijdag 19 februari 2016

jij bent de energiecentrale

Ik zal onze medewerkers mee moeten nemen in mijn droom. Niet alleen onze medewerkers, maar ook onze gasten en onze stakeholders. Hoe specifieker ik een toekomst beeld kan schetsen, hoe beter ik in staat zal zijn om al deze mensen mee te laten bewegen om deze droom te kunnen verwezenlijken. Dat gaat niet in een keer, en zeker niet vanzelf. Hoe ik dat doe?

Ik vertel ze welke veranderingen ik in de wereld zie, trends die je overal en ergens al ziet opduiken. Neem nu de trend van technologische ontwikkelingen. Met welke werken we al, welke nog niet? En is dat handig om er juist wel of niet op in te gaan spelen? Of neem nu de trend van de vergroening, wat doen we er al mee, en waar laten we nog kansen liggen. Juist door dit soort discussies met elkaar te voeren, juist daardoor leren mensen de visie van onze camping kennen. En hoe specifieker wij die droom van ons kunnen duiden, hoe makkelijker het is om de mensen daarin mee te nemen. Want ik ben het die de mensen moet voorzien van energie, en niets is zo naar als niet weten waar je bedrijf naartoe wilt. Dat is als voetbal spelen zonder doelen en de spelregels niet kennen! Voor mij werken beelden ook heel goed, misschien omdat ik een typische beelddenker ben. Ik heb gemerkt dat de toekomst in beelden laten zien, andere ook makkelijker helpt. Niet alleen daarom zijn we heel blij met de tekeningen van Gerco van Beek. Die heeft o.a. de plattegrond van onze camping getekend. Niet een praktische plattegrond met alle nummers van de kampeerplaatsen erop, maar een plattegrond waarop je van alles te ontdekken hebt. En dat is nu precies wat je hier vooral goed kan doen. Vreemde, verrassende dingen ontdekken. Maar vergeet ook niet de leuke gasten die we hebben. Kleurrijke mensen die meer dan gemiddeld, internationaal georienteerd zijn. Ook dat is te zien op de plattegrond. En kijk eens naar de vele, wat maffe kampeer wagens, tenten en caravans. Hoe langer je kijkt, hoe meer je ontdekt! En dat is nu precies de bedoeling, want ik zal er alles aan moeten doen om onze missie en visie uit te dragen. Dat is wat een hoop duidelijkheid schept, dat is waardoor mensen weten waar je naartoe wilt gaan. En dat is hoe we ze mee in beweging kunnen krijgen, dat is waar ze energie van krijgen. Want als ik het goed doe, dan ben ik als de energiecentrale!
Ben jij ook de energiecentrale van je organisatie? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten