Je kent je doelgroep, en hoewel die behoorlijk afgebakend is, is er nog steeds een grote diversiteit binnen de groep. Wij richten ons op avontuurlijk paars, de doelgroep die outgoing is en op zichzelf gericht. Maar binnen die groep, zie je toch nog heel veel verschillende soorten mensen.
Wanneer ik alleen al kijk naar de kampeermiddelen waarmee ze naar onze camping komen. De ene komt met een prachtige "tupperware" bak. Zo'n hoogglanzend witte, plastic hut. De ander komt met een tent in de vorm van een ui en weer een ander komt met een verroeste, oude citroen bus. En sommige, die komen op de motor en die nemen alleen een toilettas mee. Een heel grote verscheidenheid aan kampeermiddelen. Wanneer we kijken naar nationaliteiten dan varieren die ook van Nederlanders, Duitsers, Belgen, Fransen, Engelsen en af en toe gasten die echt van heel ver komen. Ook op afkomst kan je natuurlijk een nichemarkt gaan kiezen. Dan zou je de doelgroep ook nog kunnen opdelen in activiteiten en interesses. De ene komt vooral voor het zeilen, de ander voor het SUP-en en weer een ander komt omdat die hier zo lekker kan wandelen of fietsen. Wij pakken heel regelmatig een kleine nichemarkt uit onze doelgroep. Daar gaan we dan speciaal voor hen, een project of event ontwikkelen. Denk daarbij bv aan het SUP- weekend eind juni. Dan organiseren we samen met andere partijen de 11-meren SUP tocht. Maar hoe cool is het om bv een oude citroenbussen weekend te organiseren? Allemaal mensen met eenzelfde soort bus. De ene heeft hem zelf helemaal betimmerd en er een echt camper busje van gemaakt. De ander heeft er een groot uitgeefluik in geslepen en er een soort marktkraampje van gemaakt. Weer een ander is ooit eens door de bodem gezakt en weer een ander.....ach je kunt je voorstellen hoe leuk dat is om al die bussen bij elkaar een weekendje te hebben. De gasten met zo'n busje kunnen nu heerlijk lekker met elkaar en bij elkaar praten over hun zo geliefde busje. Natuurlijk is dat leuk! Mits je het maar goed gaat voorbereiden en een mooi aanbod kan maken. Door je op een nichemarkt binnen de doelgroep te richten, kan je je nog waardevoller voor deze mensen maken. En de andere gasten, die vinden het ook grappig om een heel veldje vol met citroen busjes te zien. Of allemaal SUP-ers, of allemaal motor rijders. Zo is het nooit saai en kan je even helemaal los gaan, nog beter op de huid zitten, van die ene nichemarkt. Want een ding weten we zeker: de marketing zal steeds meer persoonlijk worden.
Op welke nichemarkt richt jij je, en hoe heb je dat gedaan? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Wanneer ik alleen al kijk naar de kampeermiddelen waarmee ze naar onze camping komen. De ene komt met een prachtige "tupperware" bak. Zo'n hoogglanzend witte, plastic hut. De ander komt met een tent in de vorm van een ui en weer een ander komt met een verroeste, oude citroen bus. En sommige, die komen op de motor en die nemen alleen een toilettas mee. Een heel grote verscheidenheid aan kampeermiddelen. Wanneer we kijken naar nationaliteiten dan varieren die ook van Nederlanders, Duitsers, Belgen, Fransen, Engelsen en af en toe gasten die echt van heel ver komen. Ook op afkomst kan je natuurlijk een nichemarkt gaan kiezen. Dan zou je de doelgroep ook nog kunnen opdelen in activiteiten en interesses. De ene komt vooral voor het zeilen, de ander voor het SUP-en en weer een ander komt omdat die hier zo lekker kan wandelen of fietsen. Wij pakken heel regelmatig een kleine nichemarkt uit onze doelgroep. Daar gaan we dan speciaal voor hen, een project of event ontwikkelen. Denk daarbij bv aan het SUP- weekend eind juni. Dan organiseren we samen met andere partijen de 11-meren SUP tocht. Maar hoe cool is het om bv een oude citroenbussen weekend te organiseren? Allemaal mensen met eenzelfde soort bus. De ene heeft hem zelf helemaal betimmerd en er een echt camper busje van gemaakt. De ander heeft er een groot uitgeefluik in geslepen en er een soort marktkraampje van gemaakt. Weer een ander is ooit eens door de bodem gezakt en weer een ander.....ach je kunt je voorstellen hoe leuk dat is om al die bussen bij elkaar een weekendje te hebben. De gasten met zo'n busje kunnen nu heerlijk lekker met elkaar en bij elkaar praten over hun zo geliefde busje. Natuurlijk is dat leuk! Mits je het maar goed gaat voorbereiden en een mooi aanbod kan maken. Door je op een nichemarkt binnen de doelgroep te richten, kan je je nog waardevoller voor deze mensen maken. En de andere gasten, die vinden het ook grappig om een heel veldje vol met citroen busjes te zien. Of allemaal SUP-ers, of allemaal motor rijders. Zo is het nooit saai en kan je even helemaal los gaan, nog beter op de huid zitten, van die ene nichemarkt. Want een ding weten we zeker: de marketing zal steeds meer persoonlijk worden.
Op welke nichemarkt richt jij je, en hoe heb je dat gedaan? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten