-0515-442328-

donderdag 4 februari 2016

verwarring

Gister avond mocht ik weer naar de gemeentelijke bezuiniging dialoog. Een avondje hard werken met allemaal mensen uit de gemeente die wat hebben met recreatie, toerisme en cultuur. En dan af en toe, dan krijgen we even een kort spelletje te doen, om weer even nieuwe energie op te doen. Zo slim, want het werkt altijd!

Gisteren kregen we een aantal woorden door, in serie van twee. En telkens moesten we een van de woorden naar keuze, zelf opschrijven. 
    • zomer    winter
    • pieken    dalen
    • tennisracket   ballen
    • tl-balk    lampjes
    • rood    groen
Daarna werd er gevraagd wie het woord zomer had? Dat is fout! Ow, fout, dat is altijd jammer. Het volgende woord, pieken. Goed zo! He gelukkig, ik snap er niks van, maar goed voelt toch altijd beter!En zo werd het hele rijtje afgewerkt. Ik begreep er nog steeds niks van. En dat is dan ook precies wat er gebeurt wanneer we geen kaders krijgen, geen richting krijgen, en gewoon maar wat doen. Dat is wat er ook in een organisatie gebeurt, wanneer niemand weet waar naartoe te gaan. Je weet niet meer wat goed of fout is, je weet niet meer wat de bedoeling is en krijgt een gevoel van onbehagen, verwarring. Tot dat ze ons het plaatje liet zien van een prachtige kerstboom. En op dat moment weet je weer precies welke woorden we wel hadden moeten kiezen. Toen was het kinderlijk eenvoudig! Ik ga volgende week dit ook doen, met mijn nieuwe afstudeerstagiaires op onze camping, een leuke en snelle manier om te laten ervaren hoe het is zonder duidelijke visie. Misschien heb jij ook nog een leuk spelletje dat ik nog niet ken, laat je het me weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten