-0515-442328-

dinsdag 14 januari 2020

leesvoer

Elk jaar weer opnieuw lees ik wel boeken die me sterk inspireren. Ze geven me nieuwe inzichten, andere perspectieven of gewoon een heerlijk theoretisch kader om vol focus een nieuwe strategie uit te rollen. Nu lees ik vooral (of vrijwel alleen) tijdens mijn vakanties. Afgelopen kerst heb ik me gestort op het boek:
De acht grote lessen van de natuur.


Ik kan je niet eens zeggen hoe ik tot dit boek ben gekomen. Niet doordat iemand mij het heeft aangeraden. Niet omdat ik er een recentie over had gelezen. Gewoon op "sneup-tocht" zag ik plots dit boek en ik dacht: Dit moet ik maar eens gaan lezen! Puur op titel en kaft. Ik las het voorwoord, ik bladerde wat.....En hoewel het wat langdradig is geschreven, zitten ook hier weer een hoop goede dingen in. Het leerde me inzien dat wij (mensen) nog heel wat meer verbonden zijn met de natuur om ons heen. Het geeft mooie voorbeelden van daar waar wij als mens weer in contact komen met de natuur. Vandaag de dag lijken we dat wel eens te vergeten. De voordelen zijn groot, wanneer je weer goed in contact staat met de natuur. Een positief en hoopvol boek.
Daarnaast las ik het populaire boek: De meeste mensen deugen. Ook dat is een positief en hoopvol boek. Hoewel eerlijk ik toch wel een schok beleefde bij het lezen van zoveel wetenschappelijke onderzoeken uit het verleden die uit hun verband zijn gerukt, of zelfs gewoon vol staan met niet echte data en dus conclussies. Misschien wat naief, maar waar zijn we nog wanneer we zelfs de wetenschap niet meer mogen vertrouwen?
Goed, we blijven koersen op het aanbieden van meer mogelijkheden om in contact te komen met de natuur. We blijven inzetten om ook dit jaar nog meer inclusief te ondernemen en meer circulaire producten en diensten aan te kunnen bieden.
Fijn dat juist dit soort boeken mij dan weer helpen om net weer iets meer verdieping te vinden bij deze zoektocht!
Mag ik je vragen, welk boek zou jij ons aanbevelen om snel te lezen? Ik ben benieuwd, wees welkom, De polletjes Watersportcamping Heeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten