-0515-442328-

dinsdag 28 januari 2020

we zoeken naar de kwaliteits gast, de kwaliteits camping, bungalowpark


Maar wat is kwaliteit? Is een kwaliteits-gast een gast die meer euro's in het laadje brengt? Is dat een gast die voor luxe producten en diensten gaat? Is dat een heel tevreden gast die veel mond tot mond reclame gaat brengen. Of is dat een gast die loyaal aan je organisatie blijft en vooral veel terug gaat komen?

Hetzelfde kunnen we zeggen over de organisaties. Kun je kwaliteit uitdrukken in bv. een sterrensysteem? Dan is kwaliteit vooral sturen op meer luxe en comfort? Is kwaliteit een hoge NPS score of de hoogst presterende op het gebied van reviews? Of is kwaliteit zij die het beste omgaan met de ruimte in de zin van duurzaamheid? Of het beste omgaan met hun personeel?
Kwaliteit is zo'n container begrip, en iedereen zal hem anders gaan uitleggen en interpreteren.

Voor onze camping is kwaliteit dat we meer leveren aan onze gasten, dan ze hadden verwacht. Is dat we ons verantwoordelijk voelen en handelen in belang van onze omgeving.
Onze gasten komen hier voor de omgeving, de kampeer- & watersportmogelijkheden en voor de sfeer. Onze gasten laten zich graag verrassen en inspireren, zijn vooral geïnteresseerd in cultuur en natuur. Duurzaamheid is een voorwaarde voor ze. De prijs is veel minder belangrijk. Wanneer we voor hen goede producten en diensten aanbieden, wordt er nauwelijks nog gevraagd naar de prijs. Natuurlijk kunnen we niet een belachelijk hoog bedrag vragen, maar we hoeven ook zeker niet te gaan stunten met onze prijzen. We mogen gewoon een boterham verdienen. Dus, willen we meer boterhammen gaan verdienen, dan hoeven we alleen maar meer gasten naar ons toe te halen. Dan hoeven we alleen maar te zorgen dat onze producten en diensten meer dan gemiddeld in de smaak vallen van onze gasten. Meer heel tevreden gasten, krijg je meer (merk) aandacht en dat geeft meer brood op de plank. En, niet onbelangrijk, het geeft ons heel veel meer plezier. Elke dag is weer een dag vol verrassingen en uitdagingen. Elke dag leren we weer, en elke dag krijgen we meer fijne, lieve, tevreden gasten die dat niet onder stoelen of banken schuiven. Daar krijgen wij weer energie van. Daardoor gaan we nog net weer iets harder lopen!

Niks mis met prijsvechters die daardoor heel veel meer gasten mogen ontvangen en daardoor ook wat meer brood op de plank krijgen. Iedereen moet het vooral doen, hoe die het wil doen. Ik denk alleen dat het niet perse een kwaliteit is om door te stunten met je prijs, waardoor je meer gasten gaat ontvangen. Ik weet ook niet of dat de meest duurzame wijze is. Want wat nu, wanneer je gaat stoppen met dat prijsvechten, houdt de organisatie dan wel stand? Blijven de gasten ook dan nog wel komen?

We zijn benieuwd, welke betekenis heeft kwaliteit voor jou? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten