-0515-442328-

zondag 24 mei 2020

de mensen achter het merk

Een merk is de optelsom van al je handelen, van alle raakmomenten. De medewerkers vertegenwoordigen daarin een sterke rol. Dragen zij wel de kernwaarden uit die je wil uitstralen?
Een merk is zo sterk als de zwakste schakel zeggen ze wel eens, maar wat als je als team, elkaars zwaktes weet op te vangen en de sterktes bij iedereen naar boven weet te halen, dan is de kans groot, dat je een sterk merk weet te ontwikkelen!

Onze kernwaarden zijn Vernieuwend, Anders, Maatschappelijk verbeterend en Persoonlijke aandacht.
Voor ons logisch om te kijken welke processen zich lenen om in te laten vullen door mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt. Logisch om dan binnen die groep te zoeken naar mensen met sterktes en een passie die past bij het vervullen van die taken.
André is zo'n medewerker. Hij is een echt buitenmens, een natuurmens. Het is een grote lieverd. Dus de M en de P van onze methode VAMP zijn geborgen. André helpt ons bij het groen onderhoud. Gras maaien, onkruid wieden en nog zo wat. Niet alle processen lenen zich ervoor om de andere kernwaarden Vernieuwend en Anders uit te laten dragen. Dat hoeft ook niet. Maar welke kernwaarden wel kunnen, die moeten we dan zo optimaal mogelijk inzetten.De mensen achter ons merk, onze camping, die bepalen voor een heel groot deel, hoe ons merk ervaren wordt door de buitenwereld. Ze bepalen voor een groot deel, de sfeer op onze camping.

Hoe zit het bij jouw organisatie? Dragen jouw mensen ook daar waar kan, je kernwaarden goed uit? Want je wilt toch ook graag een sterk merk? Mocht je kernwaarden ook duurzaamheid zijn, denk dan een na over alle processen en of daarin ook ruimte is voor mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt.  Er is vast meer mogelijk, dan je nu zo al hebt georganiseerd!
We zijn benieuwd, laat je het ons weten? De polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten