-0515-442328-

maandag 31 augustus 2020

reken niet op trouwe gasten!

Bijna wekelijks in het nieuwshoren we over de (naderende) economische resessie die op ons af komt. Het gevolg van de Corona pandemie. En als er 1 ding is dat we in de afgelopen resessies hebben geleerd, dan is het wel dat gasten juist in een resessie veel minder trouw zijn, en blijven, aan een organisatie.

Ze gaan kijken waar ze de meeste waar voor hun geld gaan vinden. Tegelijkertijd daalt de vraag naar je product en dus ligt een prijsdaling op de loer....Je kunt je voorstellen dat je rendement direct keldert. Of toch niet?
Ga kijken wat er wel kan, wat wel werkt! Als een economie met 8% krimt, wordt er altijd ergens nog 92% wel uitgegeven. Dat kan natuurlijk best wel bij jou of bij mij zijn! Kijk waar er wel geld wordt uitgegeven. Kom in actie, kijk waar behoefte aan is en probeer dingen uit! Ga vooral niet rustig af zitten wachten tot de crisis, de donkere wolken, zijn verdwenen. Want zeker bij een crisis loont het om extra actief te werken aan je toegevoegde waarde, je (unieke) propositie en het blijven binden en boeien van je gasten. Dan heb je een grote kans dat je WEL trouwe gasten kan behouden en wie weet zelfs nog kan groeien. Want anders is de kans groot, dat jouw trouwe gast, even door een andere collega is verleid met een goedkoper of een beter aanbod. Gasten gaan juist in een crisis, kritisch kijken waar ze de meeste waar voor hun geld kunnen vinden. Het is voor hen een moment om de dingen opnieuw te herijken. En voor je het weet, is die trouwe gast verloren aan je concurrent. Wat werkt wel? Wat kan wel? Heb jij er al naar gekeken? Wij hadden afgelopen voorjaar ingezet op het vullen van meer van onze seizoenplaatsen. Met als gevolg dat we nu weer een wachtlijst voor seizoengasten hebben!
Wat zie jij dat wel kan, dat wel werkt en hoe gaat je dat vergroten? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten