-0515-442328-

maandag 8 november 2021

stel je voor dat ik oneindig de tijd zou hebben?

 

Stel je voor dat ik oneindig de tijd zou hebben. Een prikkelende vraag die de fantasie lekker prikkelt. Immers, ik ben gewend om met een tijdsbeperking te leven. Wat zou ik dan allemaal wel juist gaan doen? Of wat zou ik dan juist niet gaan doen?

Ik zou met elke gast die zou willen, persoonlijk een drankje gaan doen op het einde van de dag. Ik zou vooraf aan zijn geplande bezoek, gaan kijken hoe ik hem optimaal zou kunnen verwennen tijdens zijn verblijf. Waar houdt deze gast van? Houdt die van bv. survival, dan zou ik hem een spannende wandelroute en kanoroute aanbieden, dwars door het natuurgebied. Dan zou ik op die route nog wat opdrachten zetten als een afvalzak en dat hij dan al het afval dat hij tegenkomt, moet meenemen naar onze container. Dan zou hij daar een vogel uitkijkhut moeten maken van het hout dat ik daar heb neergelegd met gereedschap. Ik zou de hele wandel en kano route die hij doet, volgen met een drone die er een filmpje van maakt. Zo kan hij later nog lekker nagenieten van dit avontuur. Ik zou even bij zijn kampeerplaats langs lopen om te vragen of alles nog naar wens is. Zo kan ik polsen of die het op prijs stelt om nog meer aandacht van me te krijgen, of niet. Of ik zijn boodschappen zou kunnen doen voor zijn eten hier, of dat hij dat juist liever toch zelf doet. Ik zou zijn auto kunnen wassen en noem maar op. Stel dat ik alle tijd van de wereld had voor elke gast; "Zou het dan nog speciaal zijn, dat ik mijn tijd en aandacht besteed aan deze gast?" Zou het nog van waarde zijn? 

Hoe zou het zijn als ik eindeloos de tijd heb voor onze camping? Zou ik dan 

En nu ik dus leef met beperkte tijd, en tijd en aandacht waardevol is. Kan en moet ik dus kiezen hoe ik mijn tijd en aandacht verdeel. Verdeel tussen de taken die ik voor de camping moet uitvoeren en de tijd en aandacht die ik aan gasten kan besteden. Ik kan niet iedereen onbegrensd aandacht schenken. Laat ik dan op zijn minst nadenken wie ik vooral aandacht ga schenken. 

Wie krijgt er van jou vooral aandacht? Is dat de gast die je ook als liefste zoveel mogelijk aandacht zou willen geven? Of is dat misschien toch die gast, die vol negativiteit zit en almaar aan het klagen is? En geef je je meest geliefde gast wel dat, wat je hem ook echt had willen geven? Of moet je er misschien wat meer tijd voor vrij zien te maken? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten