-0515-442328-

zaterdag 7 juli 2012

Blog meer invloedrijk dan artikel op dode bomen

Onlangs las ik een artikel waarin de effectiviteit werd gemeten van artikelen in de verschillende kanalen. Inmiddels hebben de dode bomen (kranten) het af moeten leggen tegen de blogs. Dat vraagt natuurlijk weer om een aanpassing binnen ons beleid voor marketing en communicatie. Diezelfde middag stuurde ik al een tweet de lucht in waarin ik opzoek was naar bloggers en binnen 24 uur nam de blogger van discovery channel contact met me op, ja alweer via twitter. Nu denk ikzelf dat het ene kanaal niet zonder het andere kanaal kan, het is veel meer een en en verhaal, maar toch! Onze gasten zijn in hun boekingsgedrag steeds grilliger geworden, steeds vaker krijgen we adhoc reserveringen. Het is niets bijzonders meer om onze gasten, vanuit de auto opweg naar Friesland aan de lijn te krijgen. Via hun smartphone hebben ze gewoon hun informatie opgezocht en checken via de telefoon nog even wat de mogelijkheden zijn. Een ontwikkeling die al jaren aanpassingen vergen voor onze marketing en communicatie. Het is niet voor niets dat wij actief zijn binnen social media. Het is allang niet meer de vraag of we mee moeten met deze ontwikkeling. Misschien is onze twitter en FB wel ons meest invloedrijke kanaal.... Omdat we een papa en mama bedrijf zijn met een stuk of wat personeelsleden beschikken wij niet over hele grote budgetten voor onze marketing en communicatie. Dan moet je wel creatief zijn om toch over dergelijke budgetten te kunnen beschikken. Ik heb contact opgenomen met een bedrijf dat (extreme) sporten aanbied. Een mooie toevoeging op onze vakantie beleving. Passend bij onze atmosfeer en kernwaarden. Wijzelf bieden ook onderscheidende belevingen aan zoals de verhuur van de electro scooter of de dutchtub en zo kunnen we samen een heel mooi beeld leveren! Zo gezegd zo gedaan en zo komt het dat we toch maar weer in staat zijn om een grote, sterke blogger als die van discovery channel wel te laten bloggen over ons. Bovendien kunnen we daardoor ook makkelijker een goed beeld mee geven wat we hier in de omgeving zoal te bieden hebben. Onze doelgroep is er een die graag de omgeving gaat verkennen, naar museums gaat, die nieuwe dingen wil beleven en ervaren. Onze doelgroep wil van ons horen wat de moeite waard is om te bezoeken, wat onze geheime adresjes zijn, je weet wel waar ze de beste slagerij vinden voor de meest heerlijke biefstuk van de wereld. Onze doelgroep wil geen bingo of tropisch zwembad op de camping. Onze doelgroep wil het echte ontdekken en wij willen hen dat dolgraag vertellen. Wil jij ook het echte ervaren? Wees welkom en bezoek onze Watersportcamping Heeg, De Polletjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten