-0515-442328-

woensdag 11 juli 2012

Houd droomgasten betrokken

Gister avond naar een training geweest met het thema FaceBook. Nou daar kunnen we wel wat mee. Er waren zeer veel punten die we nog kunnen verbeteren bij Facebook. Duidelijk werd dat we kunnen bereiken met Facebook, welke doelstelling kunnen we opstellen en wat bereikbaar is voor ons. Facebook is typisch een kanaal dat kan worden ingezet om je bestaande gasten te kunnen blijven binden en boeien. Het kanaal is om meerdere redenen niet of vele malen minder geschikt om nieuwe klanten mee te bereiken. Dat is dan een heftige stelling en dat direct in het begin al horen maakt wel dat ik net iets rechterop ga zitten in mijn stoel. Kort daarop komt de volgende "verdonderende" opmerking waar ik ook weer even van moet bijkomen, adverteren op FB heeft voor de camping geen zin. Tjonge jongen, het lijkt wel of alle poten onder mijn stoel worden weggezaagd. Extra like's genereren met een Ipad aktie, zoals heel veel organisaties doen, heeft al helemaal geen zin. Je krijgt dan wel een hoop like's erbij maar van echt slechte "kwaliteit". Waarom doen dan zoveel organisaties dat? En wat kan ik dan wel doen? Mijn brein maakt overuren..... Gelukkig krijg ik te horen wat ik wel kan doen met de facebook pagina. En blijkt dat we eigenlijk al wel heel goed bezig zijn. Een tip die we meekregen was om vooral veel mooi beeldmateriaal te gaan plaatsen. Misschien dat het dan toch tijd wordt om aan de mobiele telefoon te gaan. Eentje warmee ik dan direct foto's kan plaatsen op Facebook. Of weet jij welk apparaatje ik daarvoor zou kunnen aanschaffen want ik heb helemaal geen zin in een mobiele telefoon! Ik ben al 7 dagen per week bereikbaar en als ik dat niet ben dan ben ik naar een training, zit ik in overleg met iemand, lig ik bij de dokter op de behandeltafel of een ander moment waarbij ik gewoon echt niet wil worden gestoord. En in alle andere gevallen ben ik gewoon bereikbaar, 7 dagen per week. Dus die mobiele telefoon die wil ik niet, ook niet voor Facebook maar meer foto's maken voor Facebook om die te kunnen plaatsen wil ik wel! Met beelden kan je je gasten prima blijven binden en boeien, blijven ze betrokken en dat willen ook wij natuurlijk dolgraag! Wil jij ook alvast de sfeer proeven van Watersportcamping Heeg? Voel je vrij en neem een kijkje op onze pagina http://www.facebook.com/campingheeg Wil je bij ons echt de sfeer komen proeven; Wees welkom, we begroeten je graag op Watersportcamping Heeg! De Polletjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten