-0515-442328-

maandag 23 juli 2012

Soms heb je van die mensen waarmee het van beginsel aan al niet klikt.

Heb je dat ook, van die mensen die je vanaf de eerste minuut al niet echt liggen. Van die mensen waarbij het gesprek ook uitermate stroef verloopt en die je echt veel energie kosten om op dezelfde golflengte te kunnen komen. Net had ik weer zo iemand, en ik had direct beter moeten weten, maar ik bleef maar proberen.... Ik had het al direct, en waarschijnlijk zij ook. Mensen waarmee het nooit zal gaan klikken. n hoeveel echt fijne mensen nu op de camping zijn, de zon heerlijk schijnt en alles en iedereen wel lijkt te genieten, wil het tussen mij en deze gast gewoon niet! Ik had natuurlijk direct Jacob of een andere medewerker moeten vragen om het over te nemen van me. Grote kans dat zij niet of minder last zouden hebben van de verkeerde chemie. Mensen waarbij het vanaf het begin niet klikt kosten heel veel energie en die kan je veel beter stoppen in de mensen waarbij het wel aardig klikt. Per saldo hebben dan meer mensen plezier. Je kan het nooit met iedereen vinden. Met slecht 5% van de mensen verloopt het gesprek erg moeizaam. Met 90% verloopt het prettig en met de laatste 5% krijg je juist energie van elkaar. Dat is de meest ideale situatie natuurlijk. Niet iedereen zal het hier prettig vinden of het met mij goed kunnen vinden. Wanneer ze het hier wel prettig vinden maar alleen mij misschien niet dan is het een goed idee om deze gast aan een ander over te dragen. Op subtiele wijze natuurlijk! En dat kan alleen maar wanneer je dat vooraf met elkaar goed hebt doorgesproken en van elkaar weet wat er op dat moment, zonder dat dat met zoveel woorden wordt gezegd, de gast over wordt genomen door de ander. Zo kan je spaarzaam omgaan met elkanders energie maar ook die van je gast! Die wil immers ook zo prettig mogelijk worden behandeld. Behoor jij ook tot mijn 95% leuke mensen? Wees welkom, de Polletjes Wil je ook alvast wat voorpret? Hierbij de link naar http://www.facebook.com/campingheeg?ref=hl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten