Onze merkbox, we hebben hem zeker 1 x per week op onze tafel staan! Omdat we onze missie, visie en strategie wekelijks weer goed onder ogen willen hebben. Niet omdat we die box nu zo leuk vinden (ook) maar vooral omdat we niet willen gaan zwalken. De verpersoonlijking van onze visie, missie en strategie zijn wel onze medewerkers.
Zij voelen zich aangetrokken tot onze, misschien wel iets ongewone camping.Met onze iets ongewone missie, visie en strategie. Zo trekken we voor ons de allerbeste medewerkers aan. Die ons passen als een goed maatpak. En zij versterken weer onze missie, visie en strategie! Zo maak je de cirkel rond. Maar medewerkers en deze tijd, het is geen eenvoudige opgave. Overal waar ik kom, hoor ik dat er een schreeuwend tekort is aan medewerkers. Zo ook bij ons!
Al maanden zijn we opzoek naar een tuinman, na weken hadden we gelukkig een nieuwe schoonmaakster gevonden om zo onze Moniek te kunnen vervangen die langdurig ziek thuis zit door een nare val bij haar thuis van de trap. Nu is het winter, is de druk er voor ons een beetje af. Kunnen we door zelf net wat harder te werken, de afwezige tuinman wel wat opvangen.
Al weken zijn we naarstig opzoek naar nieuwe stagiaires. Als het kan afstudeerstagiairs vanuit verschillende vakgebieden. Was het een paar jaar geleden nog simpel om aan afstudeerstagiairs te kunnen komen, vandaag de dag is het werkelijk een hele toer. Misschien weet je wel dat we als liefste 3 hooguit 4 afstudeerders tegelijkertijd hier laten starten. Dan kunnen we in gezamenlijkheid goed de persona ontwikkelen, hebben we discussies met elkaar. Komen we samen, sneller tot de kern! En het is natuurlijk ook veel leuker, zo samen met elkaar. Maar raad eens wat; Vorig jaar hadden we maar 1 afstudeerstagiair en dit jaar lijkt het er op dat het weer niet gaat lukken om drie studenten hier te krijgen. Want de markt heeft ontdekt dat als je geen medewerkers kan vinden, je dan misschien ook al wel wat kan hebben aan stagiaires. Nu kan je als afstudeerstagiair overal wel aan de slag. En dan ga je toch kijken waar je zelf als liefste wil werken. Ga je voor gemak en zoek je wat bij je kamer om de hoek? Of trekt het avontuur van het buitenland? Of ga je daar waar je het meest kan gaan verdienen? In al die gevallen, leggen wij het af tegen de andere stage biedende organisaties. Maar zoek je een uitdagende afstudeerplaats waar je veel kan leren omdat de onderzoeksvragen ongewoon en uniek zijn? Zoek je een stageplaats waar je begeleid wordt met de design thinking methode? Zoek je een stageplaats waar goed zijn voor de gasten, de regio en moeder aarde hand in had met elkaar gaan, dan ben je hier bij het juiste adres.
Kortom, de tijden zijn anders. Nog nooit eerder was het zo belangrijk om ervoor te zorgen dat wat we te bieden hebben, zo goed mogelijk past bij de wensen van onze (toekomstige) medewerkers en stagiaires. Een wezenlijk onderdeel daarvan is onze missie, visie en strategie. Daar moet een (toekomstig) medewerker en stagiair zich helemaal bij thuis voelen. Onze missie, visie en strategie passen niet alleen bij de persoonlijkheden van onze gasten, maar zeker ook bij die van onze (toekomstige) medewerkers voor onze camping. Hoe zit het binnen jouw organisatie en de missie, visie en strategie? Passen die ook als geen ander bij jullie (toekomstige) medewerkers? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Zij voelen zich aangetrokken tot onze, misschien wel iets ongewone camping.Met onze iets ongewone missie, visie en strategie. Zo trekken we voor ons de allerbeste medewerkers aan. Die ons passen als een goed maatpak. En zij versterken weer onze missie, visie en strategie! Zo maak je de cirkel rond. Maar medewerkers en deze tijd, het is geen eenvoudige opgave. Overal waar ik kom, hoor ik dat er een schreeuwend tekort is aan medewerkers. Zo ook bij ons!
Al maanden zijn we opzoek naar een tuinman, na weken hadden we gelukkig een nieuwe schoonmaakster gevonden om zo onze Moniek te kunnen vervangen die langdurig ziek thuis zit door een nare val bij haar thuis van de trap. Nu is het winter, is de druk er voor ons een beetje af. Kunnen we door zelf net wat harder te werken, de afwezige tuinman wel wat opvangen.
Al weken zijn we naarstig opzoek naar nieuwe stagiaires. Als het kan afstudeerstagiairs vanuit verschillende vakgebieden. Was het een paar jaar geleden nog simpel om aan afstudeerstagiairs te kunnen komen, vandaag de dag is het werkelijk een hele toer. Misschien weet je wel dat we als liefste 3 hooguit 4 afstudeerders tegelijkertijd hier laten starten. Dan kunnen we in gezamenlijkheid goed de persona ontwikkelen, hebben we discussies met elkaar. Komen we samen, sneller tot de kern! En het is natuurlijk ook veel leuker, zo samen met elkaar. Maar raad eens wat; Vorig jaar hadden we maar 1 afstudeerstagiair en dit jaar lijkt het er op dat het weer niet gaat lukken om drie studenten hier te krijgen. Want de markt heeft ontdekt dat als je geen medewerkers kan vinden, je dan misschien ook al wel wat kan hebben aan stagiaires. Nu kan je als afstudeerstagiair overal wel aan de slag. En dan ga je toch kijken waar je zelf als liefste wil werken. Ga je voor gemak en zoek je wat bij je kamer om de hoek? Of trekt het avontuur van het buitenland? Of ga je daar waar je het meest kan gaan verdienen? In al die gevallen, leggen wij het af tegen de andere stage biedende organisaties. Maar zoek je een uitdagende afstudeerplaats waar je veel kan leren omdat de onderzoeksvragen ongewoon en uniek zijn? Zoek je een stageplaats waar je begeleid wordt met de design thinking methode? Zoek je een stageplaats waar goed zijn voor de gasten, de regio en moeder aarde hand in had met elkaar gaan, dan ben je hier bij het juiste adres.
Kortom, de tijden zijn anders. Nog nooit eerder was het zo belangrijk om ervoor te zorgen dat wat we te bieden hebben, zo goed mogelijk past bij de wensen van onze (toekomstige) medewerkers en stagiaires. Een wezenlijk onderdeel daarvan is onze missie, visie en strategie. Daar moet een (toekomstig) medewerker en stagiair zich helemaal bij thuis voelen. Onze missie, visie en strategie passen niet alleen bij de persoonlijkheden van onze gasten, maar zeker ook bij die van onze (toekomstige) medewerkers voor onze camping. Hoe zit het binnen jouw organisatie en de missie, visie en strategie? Passen die ook als geen ander bij jullie (toekomstige) medewerkers? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten