-0515-442328-

donderdag 13 december 2018

zo stellen ze bij Google hun medewerkers op hun gemak

Midden op de Zuidas in Amsterdam, ergens op de 15e verdieping staat een caravan. Eerst is die in vier grote brokken gezaagd, en vervolgens naar boven gesleept. Daar hebben ze deze "kip" weer zorgvuldig aan elkaar geknutseld. Deze kip is neergezet midden tussen alle bureau's van hard werkende medewerkers. En dat is niet voor niets!

We zijn hier bij Google en alles ademt naar plezier, verwennen en hard werken. Dat gaat hier echt hand in hand. Want, zo is de filosofie, hard werken kan alleen, wanneer mensen zich hier helemaal op hun gemak voelen. Daar hoort keihard lekker en gezond eten en drinken bij. Maar ook speel elementen als skippyballen en dus deze kip! Massages kunnen de medewerkers hier krijgen en regelmatig worden er teamuitjes verzorgt. Je snapt natuurlijk wel dat toen ik dat hoorde, dat ik graag hun bestemming voor hun teamuitjes zou willen worden. En, ik mag een voorstel sturen, dus je begrijpt dat ik helemaal blij weer naar huis keerde!
Maar ik kwam hier om te leren van Google. Wil ik hard werkende medewerkers, dan moet ik ervoor zorgen dat ik ze helemaal op hun gemak kan stellen. Daarom proberen we altijd met het hele team s'morgens rond tien uur, koffie te drinken. Zo zien we elkaar, kunnen we elkaar in de ogen kijken. Horen we hoe het met iedereen gaat. Vragen we ook vooral, hoe gaat het? Lukt het allemaal? Ook prive of misschien wel JUIST ook prive! Hoe kan het dat de toiletten voor onze medewerkers op de camping heel wat minder leuk zijn dan voor onze gasten? Hebben we voor onze gasten heerlijke zeepdispensers, een fleurig bloemetje, maar we hebben dat niet op het toilet voor onze medewerkers? Wat stom eigenlijk, en ik vraag me af waarom ik daar niet eerder aan heb gedacht? Vaak hebben we bij de koffie wel een lekkere koek. Maar of dit nu een gezonde koek is? Waarom heb ik daar nooit eerder over nagedacht? Kennelijk heeft Google wel gekeken waar je in je vrije tijd goed kan ontspannen en hebben ze daarom een caravan met een hoop moeite op hun 15e verdieping geplaatst! Ik weet wat ik ga doen als we straks weer met elkaar aan de koffie gaan zitten. Ik ga vragen hoe zij als liefste zouden zien hoe hun toilet eruit zou moeten zien en wat voor lekkers en gezonds we zouden kunnen aanbieden bij de koffie!
Ik ben benieuwd, wat doe jij om je medewerkers op hun gemak te voelen? We zijn benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten