Waarom zou een gast bij ons op vakantie willen komen? Waarom zou hij willen reserveren en hoe onderscheiden wij ons van onze concurrenten? Hoe helpen we onze gasten bij het reservering proces? Uit recent onderzoek blijkt dat er een aantal thema's zijn bij klantenbinders.
Om optimaal te kunnen presteren is het van belang dat al deze zeven thema's optimaal worden ingericht en ontwikkeld worden:
Het voordeel van ons relatief "kleine papa en mama bedrijf" is dan ook dat we dagelijks onze gasten zien en zelf spreken. De lijntjes zijn kort en we vragen hen ook altijd al veel. Dat maakt het voor ons soort bedrijven dan ook heel veel eenvoudiger om echt op de huid van de gast te kunnen zitten. En op momenten dat we zelf hiervoor veel minder tijd en energie hebben, zoals bij een druk Hemelvaart of Pinksterweekend, laten we een van onze medewerkers ruimt te tijd bieden, om met een NPS langs alle gasten te gaan. Die we vervolgens met elkaar de dag direct na zo'n weekend analyseren en daar dan vervolgens direct ook weer op acteren. Zo blijven we sturen op onze toegevoegde waarden. Zo blijven we ons ontwikkelen op waardevolle gastrelaties, commerciƫle slagkracht en maatschappelijke impact. Dat is waar de gast oog voor heeft en waarvoor hij bereid is om extra tijd voor vrij te maken om deze informatie te kunnen achterhalen. Wil je meer over dit thema lezen, koop dan dit boek van Danielle de Jonge; Extreem Klantgericht.Om optimaal te kunnen presteren is het van belang dat al deze zeven thema's optimaal worden ingericht en ontwikkeld worden:
- continue toegang tot informatie over onze deskundigheid
- emotionele en persoonlijke benadering
- communiceren via het kanaal dat past bij de gast
- de gast ervaart op elk moment toegevoegde waarde
- vertrouwen dat wij de beste aanbieder zijn
- maatschappelijke betrokkenheid zien en tonen
- continue nadenken over producten, diensten en service
Heb jij enig idee op welke van deze 7 thema's jij het beste scoort volgens jouw gasten?
Ik weet nog niet op welk thema wij het met onze camping het beste doen, wat we zeker nog niet voldoende doen is onze maatschappelijke betrokkenheid laten zien. Daar gaan we de komende weken maar eerst eens werk van maken. Waar ga jij nu eerst werk van maken? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten