-0515-442328-

zondag 23 juni 2019

als ik andere zo zou managen, had ik allang voor het gerecht gestaan!

Misschien herken je het wel, als ondernemer werk je al snel, te lang, te veel en met veel te weinig beweging en toren hoge verwachtingen.
Wanneer ik andere zo zou managen, had ik allang voor het gerecht gestaan! Maar....


Wanneer je echt vooral doet, wat je grootste hobby is. Wanneer je bijna al je taken, woest aantrekkelijk vindt. Dan voelt werk niet als werken, dan voelt werken als je leven. Je geniet vooral. En precies dat is het. Elke dat een reden om mijn bed uit te gaan. Om een volle dag, vol avontuur aan te kunnen gaan. Nooit kunnen we onze werkzaamheden echt plannen. Nooit weten we precies wat er op ons af zal komen. Een ding is zeker, met onze camping beleven we veel en mooie avonturen. Zijn we wekelijks bezig om de camping weer wat te verbeteren. Zijn we met andere (stakeholders) aan het co-creeren. proberen we de wereld net een beetje beter te maken.
En mag ik als eigenaar, zelf bepalen welke taken ik ga uitvoeren, met wie, voor wie. Die vrijheid, in combinatie de verantwoordelijkheid, de leuke mensen waarvoor en waarmee ik dat mag doen, het is elke dag een feestje! En je weet het, op feestjes lijkt het altijd of de tijd veel sneller gaat. Zo is het hier ook, de tijd vliegt tussen mijn vingers weg, maar het is en blijft genieten! Bijna elk uur!
Natuurlijk gun ik iedereen, dat hij op zo'n manier kan en mag werken, dat het precies voelt zoals bij mij. Met een groot plezier en voldoening ga ik sávonds meestal naar bed. En s'Morgens spring ik vol hernieuwde energie weer uit mijn bed (ehm, hoewel ik wel even rustig wakker moet worden om op goed op te kunnen starten....dat wel)
Maar 7 dagen per week werken, met wel 70 uren per week aan de bak......zo voelt het niet voor mij!
Dan ben ik toch een gelukkeling! Zeker als ik mensen hoor zeggen dat ze "Nog 8 jaar MOETEN werken voor ze eindelijk met pensioen mogen. Ik ben benieuwd, hoe zit het met jou? Moet jij nog werken, of is je werk je lust en je leven? We zijn benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten