-0515-442328-

woensdag 21 augustus 2019

een mooie vrouw die alleen maar kan lachen....

Ik begin net te lezen in het boek dat ik gister heb gekocht: Gastgevers in geluk! Het gaat over gastvrijheid, het hoofdthema voor ons en onze sector. En daar kan ik maar nooit genoeg over leren. Immers, het is de aorta van onze camping! Mensen alleen kunnen het verschil maken!

Na de eerste pagina's lees ik de zin: "Een mooie vrouw die alleen maar kan lachen is nooit een hoogst aantrekkelijke vrouw geworden!" Voor het eerst begin ik me te bedenken dat wij (alle recreatiebedrijven) ons misschien gewoon vrouwelijk moet ontwikkelen. Ooit vertelde de oude Mevrouw de Jong me al, dat de vrouwelijke hand juist heel belangrijk was voor een bedrijf!
Wat een vrouw aantrekkelijk maakt, is misschien waar de crux ligt?
Tuurlijk helpt het om aantrekkelijk te worden gevonden dat je mooi bent. Tuurlijk helpt het wanneer je veel lacht. Maar een aantrekkelijke vrouw heeft veel meer. Ze moet vooral ook humor hebben, een fijne gespreks partner zijn. Ze moet de beste versie van jezelf naar boven zien te halen. En vrouw moet vrouw zijn, dus geen pittig kort kapsel! Intelligentie is aantrekkelijk, net als zorgzaam zijn. En ook vitaal, energiek en fris zijn, zijn belangrijke aspecten.
Het boek ligt opengeslagen voor me. Ik maak aantekeningen. In mijn hoofd stuitert het alle kanten op. Ik voel dat ik bijna bij de ontrafeling van wat geweldige gastvrijheid is.
Zou Luc dit verderop in zijn boek ook zo gaan vinden? Wat denk jij, heb jij gastvrijheid al helemaal goed ontrafelt, en wat is het dan volgens jou? Want als we dat met elkaar allemaal weten, dan is het daarna je organisatie zo ontwerpen, dat we allemaal, constant, een geweldige gastvriendelijke beleving kunnen geven. Dan worden al onze bedrijven als een onweerstaanbare, woest aantrekkelijke vrouw! Want een vrouw die alleen maar kan lachen, zal nooit woest aantrekkelijk vrouw worden. Ik kijk uit naar jullie reacties, wees welkom, de polletjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten