-0515-442328-

dinsdag 20 augustus 2019

vissen, ook op onze camping!

Vissen is hot, je ziet het zelfs in de grachten van Utrecht. Het lijkt wel of daar elke tien meter iemand een hengel heeft uitgeworpen. Op de camping zien we het ook, langzaam maar zeker zien we steeds meer mensen die aan het vissen zijn. En dat zijn echt niet allemaal oude mannen van boven de 60.

We zien niet alleen een jongere groep die aan het vissen is geraakt, ook steeds meer en meer vrouwen proberen een visje aan de haak te slaan. En wat doen wij met dit gegeven? Tot nu toe helemaal niets........
We zouden een viswedstrijd kunnen opzetten. We zouden kunnen adverteren met onze camping als goede vis-stek. We zouden vis benodigdheden kunnen gaan verkopen. Er zijn genoeg acties die we zouden kunnen oppakken. Maar het enige dat wij doen is......nog niets!
En zo missen we weer een kans! Ik mag dan wel denken dat ik vrijwel geen kansen laat liggen. Dat ik altijd boven op kansen duik. Maar dan gaat het vooral over kansen die mij na aan het hart liggen.
Vissen is niet perse een ding dat ik zelf zo graag doe....Zelf heb ik niet zo veel op met vissen vangen. Vroeger als kind vond ik het machtig dat we op de boot op zee makrelen vingen. Soms wel drie tegelijk! Voeren we in de makrelenschool, dan kon je in mum van tijd zomaar 50 makrelen vangen. Vissen met een hengeltje hier is veel meer geduldig werk. Eerst moet je ervoor zorgen dat de vissen worden gelokt naar je plekje. Dan moet je met de juiste haak, en met het juiste voer, de vis zien te verleiden om in jouw haakje te gaan knabbelen. Meestal gaat het om wat kleinere visjes. Soms een flinke karper of snoekbaars. Maar ik heb dat geduld nooit op kunnen brengen. Uren zitten turen naar een dobbertje. Ik snap de lol er niet echt van. Ik ben gewoon te onrustig!
Ik zelf ben dan ook niet de persoon die het op onze camping zelf aantrekkelijker kan maken voor vissers. Wil ik deze kans goed omarmen, zal ik echte vissers moeten gaan vragen hoe we het hier aantrekkelijker kan maken. Wat missen ze nu nog? Waar kunnen we het voor hun nog aantrekkelijker maken? Waar en hoe kan ik deze groep gasten goed bereiken. Want zoal met alle dingen in de marketing, gaat het ook nu om hoe kan je deze doelgroep bereiken, en hoe kan je ze beraken?

Kortom, werk aan de winkel. Hoogste tijd dat wij ons nu op deze trend gaan storten! Misschien heb jij al meer ervaring met deze vissende doelgroep? Hoe bereik jij ze? En wat doe jij om het voor deze groep interessanter te maken? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten