-0515-442328-

dinsdag 17 februari 2015

de merkdoos

Ik mocht naar de workshop van de kweekvijver met als thema: merkbouwen! Joost van Rooy van bureau Weda neemt ons mee in de wereld van het merk FriesMuseum. Daar zijn we laatst nog geweest met onze kinderen, we weten dus hoe het merk er fysiek uit ziet. Spannend.

Het meest inspirerende vond ik nog de vondst van de doos. Zij hadden rond het merk FriesMuseum een doos ontwikkeld. Met die doos gingen ze naar hun medewerkers, stakeholders en iedereen die het verhaal van het FriesMuseum wilde en moest horen. De doos was een instrument waardoor ze het verhaal goed konden brengen. Je weet een doos heeft 6 vlakken en elk vlak werd benut om het merk vanuit een ander perspectief te benaderen.

  • de kernwaarden
  • de doelstellingen
  • het thema
  • de doelgroep
  • het logo
  • merkstatement.
Wat een mooie en speelse manier om je merk op die manier onder de aandacht te brengen. Je zou ermee als dobbelsteen mee kunnen gooien, maar wanneer je hem zo mooi hebt gemaakt als Weda voor het FriesMuseum, misstaat die natuurlijk ook niet op de verschillende bureaus!
Ik weet waar ik vandaag mee aan de slag ga, het ontwikkelen van onze merkdoos. Want het dwingt ons ook om kort en bondig het verhaal van onze camping verder te ontwikkelen. Het moet natuurlijk simpel zijn, en dat is u net wat vaak heel veel tijd kost, simpel!
Wil je ook een merkdoos maar heb je geen tijd, huur dan de mensen van Weda in, want ik ben onder de indruk hoe ze het merk van ons Friesmuseum hebben geladen. Joost zal het weten!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten