Het meest inspirerende vond ik nog de vondst van de doos. Zij hadden rond het merk FriesMuseum een doos ontwikkeld. Met die doos gingen ze naar hun medewerkers, stakeholders en iedereen die het verhaal van het FriesMuseum wilde en moest horen. De doos was een instrument waardoor ze het verhaal goed konden brengen. Je weet een doos heeft 6 vlakken en elk vlak werd benut om het merk vanuit een ander perspectief te benaderen.
- de kernwaarden
- de doelstellingen
- het thema
- de doelgroep
- het logo
- merkstatement.
Ik weet waar ik vandaag mee aan de slag ga, het ontwikkelen van onze merkdoos. Want het dwingt ons ook om kort en bondig het verhaal van onze camping verder te ontwikkelen. Het moet natuurlijk simpel zijn, en dat is u net wat vaak heel veel tijd kost, simpel!
Wil je ook een merkdoos maar heb je geen tijd, huur dan de mensen van Weda in, want ik ben onder de indruk hoe ze het merk van ons Friesmuseum hebben geladen. Joost zal het weten!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten