Door je medewerkers te trainen investeer je in je eigen onderneming en in die persoon. Door je medewerkers te betrekken, haal je meer uit ze. Dan gaat er een verschil komen van de 9 tot 5 mentaliteit en nog eerst wel een order afmaken en pas dan naar huis gaan. En super betrokken medewerkers willen we toch allemaal?
Van de week bezocht ik een workshop over merkbouwen en nam ik twee van mijn stagiaires mee. HBO afstudeerstagiaires, die ook bij hun afstudeeronderzoek zeker de kennis over merkbouwen kunnen verwerken. Maar was het nu wel nodig om met zijn drieen te gaan? Ik vroeg hen wat ze van de workshop vonden, en beide waren zeer enthousiast. Daarna vroeg ik wat ze eraan hebben gehad m.b.t. hun onderzoek en ook toen ontstond er div. associaties, mooi dus. Samen hebben ze een mooi verslag gemaakt van de workshop en daarna vroeg ik hen of zij later, wanneer ze zelf een manager van een team zouden zijn, of ze dan ook twee medewerkers mee zouden nemen naar een dergelijke workshop. Jazeker was het antwoord. Maar zou je dat ook doen wanneer het ten koste gaat van je eigen budget? Hoe kan je het commercieel verantwoorden? Want je had ook een medewerker mee kunnen sturen toch, of twee meenemen en maar eentje laten werken aan het verslag. "Tja, dat is waar", en ik zie de gezichten bedenkelijk kijken. Als toekomstig manager zijn ook dit soort overwegingen zaken waarover je wat moet gaan vinden. Ik hoor ze samen overleggen terwijl ik weer even achter mijn bureautje ben gaan zitten. Ze zijn eruit, twee meenemen, zeker! Twee weten samen een beter verslag te maken dan een en bovendien, twee meenemen betekend ook twee extra verwennen met vakkennis opsnuiven, netwerken enz. enz. Dat vertaalt zich altijd weer terug naar loyaliteit en betrokkenheid.
Trainen van medewerkers, vrijwel altijd een goed idee dus!
Ik ben benieuwd naar jou reactie, laat je het mij weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten