-0515-442328-

zaterdag 13 mei 2017

maak onderscheidt per fase

Afgelopen week mocht ik tijdens #WvdO naar de digitale werkplaats van Google. Thomas Donker vertelde me o.a. over de verschillende fases waarin een gast je bezoekt. Met een handige tool leerde hij ons eens te kijken naar deze verschillende fases. Zo kunnen we zelf eens kritisch gaan onderzoeken hoe we presteren bij elke fase. Want natuurlijk willen wij onze digitale kanalen zo verbeteren zodat we langzaam maar zeker verder zullen groeien!

Er zijn vier fases waarin een gast in contact met je komt:
  • Zien (bewustwording)
  • Denken (overwegen)
  • Doen (aankoop)
  • Houden van (loyaliteit)
In de zien-fase richten we ons op het breedste, geschikte publiek. Deze groep is nog nergens mee bezig en al wat we proberen is ervoor te zorgen dat onze gast in deze periode onze camping zal leren gaan kennen.
In de denken-fase richten we ons op gasten met een bepaalde behoefte die we kunnen invullen. Denk hierbij aan bv. de zin om op vakantie te gaan.
In de doen-fase is de gast klaar om ons product te gaan aanschaffen, we moeten er in deze periode voor zorgen dat ze het product dan bij ons gaan kopen.
En in de houden-van-fase gaat het over de gasten die minstens een keer bij ons hebben gereserveerd. In deze fase is het belangrijk dat onze gasten hun mening willen gaan delen. Zo kunnen ze ook weer zorgen dat andere (nieuwe) gasten kunnen zien hoe het hier is.
Nu is het belangrijk dat we een plan gaan maken waarin we voor elke fase, passende content creeren. En we moeten per fase onze doelen bepalen. Die doelen moeten SMART te bemeten zijn en moeten we monitoren.
Thomas heeft ons echt een heel simpel en praktische tool gegeven. De uitvoering hiervan is evenwel weer niet zo simpel. We zijn super enthousiast en gaan er snel mee aan de slag. Maar we beseffen ons ook dat we weer een hoop te doen hebben.
Heb jij toevallig al gewerkt met deze tool? Of wil je er ook snel mee aan de slag, we zijn benieuwd! Want we hebben er wel een heel goed gevoel bij dat we op deze manier, het digitaal beter voor elkaar zullen hebben! Wat denk jij, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten