Onze gasten hebben verwachtingen van ons. Heel veel verwachtingen hebben we zelf doen laten ontstaan. De manier waarop we communiceren en wat we communiceren. Er zijn ook nog verwachtingen die we minder, of misschien wel helemaal niet in de hand hebben.
Neem nu de verwachtingen voor dit lange hemelvaart weekend door de geweldige weersvoorspellingen. Daardoor krijgt werkelijk iedereen zin om er maar eens lekker op uit te gaan. Maar wat nu wanneer dat weer helemaal niet is, zoals de weermannen en vrouwen hadden voorspelt? Stel het zou enorm hebben geregend? De gast heeft heus wel door dat wij daar als grasspriet verhuurder niets aan kunnen doen. Maar toch valt dan wel dat hele mooie lange weekend behoorlijk tegen. Gelukkig was het werkelijk het mooiste weer van de wereld en was het een heus walhalla op onze camping!
En ook dit weekend hadden een aantal van onze gasten de pech dat ze een ongelukje hadden. Een klein handje van een meisje dat tussen de (degelijke en zware) auto schuifdeur werd geklemd. Direct koelen en proberen te troosten. De dokterswacht bellen en dan uiteindelijk daar horen dat ze (pas) na anderhalf uur later daar terecht kunnen! Dan moet je weten dat het ongelukje om 20.30h was. Je kunt je voorstellen dat zolang wachten met een meisje van drie jaar, nu niet bepaald een positieve bijdrage zal hebben aan de beleving van dit weekend. Dit soort teleurstellingen kunnen we niet echt in de hand hebben, of toch?
Gelukkig had ik op voorraad een aantal kadootjes liggen. Een ervan was een zakdoek met daarop het Fries volkslied. Die heb ik snel aan haar gegeven. Om haar traantjes mee af te kunnen vegen. Ik heb 20 minuten in de wacht gestaan om een afspraak te kunnen maken met de dokterswacht. En medewerkers hebben nog een waterijsje en twee kopjes koffie voor de geschrokken ouders gehaald. De wijze waarop je reageert op zo'n nare ervaring hebben we wel in de hand! De verwachtingen die ze van ons hebben gehad, is dan in ieder geval niet negatief. En natuurlijk zijn we de volgende dag nog even langs gegaan om te horen hoe het nu met de pechvogel was.
We hebben deze gasten opgevangen, zoals we zelf ook graag hadden zijn opgevangen. Met een menselijk hart en met hulp daar waar kan. Het is niet moeilijk, gewoon kijken wat je gasten nodig zouden kunnen hebben. Vragen hoe je ze kan ondersteunen en waar ze hulp bij zouden kunnen gebruiken. Hoe had je het zelf graag gezien? Wat: Never disappoint the expectations of your guest!
Ik ben benieuwd of jij ook een paar kadootjes op voorraad houdt voor het geval dat. Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Neem nu de verwachtingen voor dit lange hemelvaart weekend door de geweldige weersvoorspellingen. Daardoor krijgt werkelijk iedereen zin om er maar eens lekker op uit te gaan. Maar wat nu wanneer dat weer helemaal niet is, zoals de weermannen en vrouwen hadden voorspelt? Stel het zou enorm hebben geregend? De gast heeft heus wel door dat wij daar als grasspriet verhuurder niets aan kunnen doen. Maar toch valt dan wel dat hele mooie lange weekend behoorlijk tegen. Gelukkig was het werkelijk het mooiste weer van de wereld en was het een heus walhalla op onze camping!
En ook dit weekend hadden een aantal van onze gasten de pech dat ze een ongelukje hadden. Een klein handje van een meisje dat tussen de (degelijke en zware) auto schuifdeur werd geklemd. Direct koelen en proberen te troosten. De dokterswacht bellen en dan uiteindelijk daar horen dat ze (pas) na anderhalf uur later daar terecht kunnen! Dan moet je weten dat het ongelukje om 20.30h was. Je kunt je voorstellen dat zolang wachten met een meisje van drie jaar, nu niet bepaald een positieve bijdrage zal hebben aan de beleving van dit weekend. Dit soort teleurstellingen kunnen we niet echt in de hand hebben, of toch?
Gelukkig had ik op voorraad een aantal kadootjes liggen. Een ervan was een zakdoek met daarop het Fries volkslied. Die heb ik snel aan haar gegeven. Om haar traantjes mee af te kunnen vegen. Ik heb 20 minuten in de wacht gestaan om een afspraak te kunnen maken met de dokterswacht. En medewerkers hebben nog een waterijsje en twee kopjes koffie voor de geschrokken ouders gehaald. De wijze waarop je reageert op zo'n nare ervaring hebben we wel in de hand! De verwachtingen die ze van ons hebben gehad, is dan in ieder geval niet negatief. En natuurlijk zijn we de volgende dag nog even langs gegaan om te horen hoe het nu met de pechvogel was.
We hebben deze gasten opgevangen, zoals we zelf ook graag hadden zijn opgevangen. Met een menselijk hart en met hulp daar waar kan. Het is niet moeilijk, gewoon kijken wat je gasten nodig zouden kunnen hebben. Vragen hoe je ze kan ondersteunen en waar ze hulp bij zouden kunnen gebruiken. Hoe had je het zelf graag gezien? Wat: Never disappoint the expectations of your guest!
Ik ben benieuwd of jij ook een paar kadootjes op voorraad houdt voor het geval dat. Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten