-0515-442328-

vrijdag 2 juni 2017

als de strategie te abstract blijft en


We hebben zojuist weer een nieuwe merkbox ontvangen. We hadden een aantal jaren geleden al een merkbox gemaakt. Maar zoals dat gaat met je missie, visie, strategie, kernwaarden, pay off en je doelgroep waren kleine aanpassingen weer nodig. Gelukkig kon Kweekvijver Noord ons helpen bij de opmaak.

Die merkbox staat op ons bureau, daar spelen we mee! De ene dag ligt onze missie boven, de andere keer onze doelgroep en ga zo maar door. We weten dat de merkbox moet blijven leven. Het moet van beven naar beneden doorleeft worden. En zo'n merkbox helpt ons daarbij!
Deze doos helpt onze camping om de verbinding van buiten naar binnen te kunnen leggen. Want ook onze tuinman of schoonmaakster moet onze doelen kunnen blijven volgen. Eigenlijk is die merkbox, die doos niet heel veel meer dan een handig speeltje dat ons helpt bij die permanente cultuurverandering.
Immers is het geen verandering van tijd, maar een tijd van verandering! We passen ons constant aan, steeds maar weer zijn we bezig om ons net nog ietsje waardevoller te maken. Zijn we opzoek naar de nieuwste kennis hoe we dat kunnen doen. Permanent zijn we met verschillende onderzoeksvragen bezig. En telkens komen daar weer (kleine) aanpassingen uit naar voren. Per jaar nemen we naast ons gebruikelijke onderhoud, een heel aantal kleine verbeter stapjes. Maar veel kleine verbeterstapjes, maken na een paar jaar wel weer een heel verschil. Logisch dat ook de merkbox dan weer na een paar jaar even aangepast moet worden dan!
Heb jij voor je organisatie ook al een merkbox? Merk toch hoe makkelijk het is om zo je cultuurveranderingen zo makkelijker te laten dragen door je gehele organisatie! Mocht je vragen hebben, dan kan je ons altijd even bellen hoor! Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten