-0515-442328-

maandag 26 juni 2017

Waarde creatie op de camping; baat het niet, dan gaat het niet!

Wanneer je veel waarde biedt, heb je geen concurrenten meer. Zo simpel is het, maar het is helaas niet zo simpel om je steeds maar weer waardevol te blijven ontwikkelen. Immers, de concurrentie staat ook niet bepaald stil.
Weet wel, welke waarde je wilt bieden....

En daar zit hem dan de crux. Welke waarde wil je bieden aan je gasten? Want het is niet zo dat je maar ongegrond, investeringen kan blijven plegen, die ook werkelijk van waarde zijn voor je gasten. Neem nu onze watersport mogelijkheden. In kamperend Nederland zijn er heel veel gasten die echt helemaal niets hebben met watersporten. Mensen die niets met watersport hebben, zullen dan ook alle surf en S.U.P. board, alle zeilboten en kano's nauwelijks ervaren als waardevol. Laat staan dat ze op een zeil of surf instructeur zitten te wachten?
Maar watersporten en grassprieten alleen zijn allang niet meer voldoende om een duurzaam onderscheidt te creëren. Er is meer nodig. Waar willen we naartoe? Wat past er bij ons en hoe kunnen we daar nog meer waarde creëren voor onze gasten? Dat is een vraag waar we werkelijk wekelijks nog wel even bij stil staan. Want we zijn nooit klaar en we zullen ons er altijd over moeten blijven buigen. Waarde creatie, grijp elk business model aan, dat je helpt bij het beantwoorden voor jou organisatie HOE je dit zou kunnen doen. Grijp elk gesprek met je gasten aan, om goed naar hen te luisteren waar ze behoefte aan hebben, welke wensen. Luister veel naar trendwatchers, die kunnen je inspireren waar het naartoe gaat, ook met waarde creatie!
Baat het niet.....Dan gaat het niet! Dan moet je er heel snel mee stoppen! Dan heeft de investering dus geen zin! Je gast zou immers er nooit extra geld voor over hebben!
Hoe ben jij met waarde creatie bezig? Ik ben nieuwsgierig naar jou idee hierover, wees welkom de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten