-0515-442328-

donderdag 8 juni 2017

zorg ervoor dat de positieve ervaring meer waard is dan de nota

Sturen op positieve ervaringen bij onze gasten creeren, we willen het allemaal. Maar in de praktijk blijkt het toch heel wat moeilijker te zijn dan dat we zouden wensen. Je hoeft daarvoor alleen maar te kijken naar je eigen, persoonlijke ervaringen. Zijn die allemaal positief? We willen die positieve ervaringen creeren omdat we weten dat het zorgt voor loyale gasten. Omdat we daarmee een concurrentievoordeel kunnen behalen. Omdat we daarmee de mond tot mond reclame kunnen bevorderen!

Natuurlijk willen wij dat ook. En eerlijk gezegd, het gaat echt niet voor niks! Het kost ons veel extra inspanning en budget. Maar wanneer we die af gaan zetten tegen alle voordelen, dan is het misschien wel de aller goedkoopste marketing! In plaats van ons budget en onze moeite te stoppen in dure advertenties en beurzen, investeren wij liever in onze gast zelf. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we voor hen nog waardevoller zullen zijn? Dat is telkens de centrale vraag. De positieve ervaring moet meer waard zijn dat de nota die de gast zal ontvangen! Pas dan zal hij ook echt enthousiast gaan vertellen aan andere over je. Kun je je voorstellen dat we het al heel druk hebben tijdens de topweekenden zoals we die zojuist hebben gehad. We maken dan zomaar al dagen van 12h en dan daarboven op gaat Jacob rond met een borreltje. Bij elke gast, daar zijn we dan ook twee tot drie avonden extra mee bezig. Ik ben telkens alle leeg gedronken borrelglaasjes aan het schoon wassen, om daarna weer snel te vullen. Jacob loopt met een vol dienblad bij elke tent, busje of caravan langs. Hier een praatje, daar een glaasje. Tuurlijk schiet dat nu niet echt op. Dan maken we er zomaar weer nog eens drie-vier uur extra bij. Maar zet die paar uurtjes extra (en je bent natuurlijk al wel al moe) eens af tegen een dure beurs? Dan heb je toch wel door waar je meer waarde voor je gast creëert. Waar je meer mond tot mond reclame mee gaat bewerkstelligen! Het is slechts een van de dingen die we dan extra doen. Het creëert niet alleen extra waarde voor de gast. Je hoort ook onnoemelijk veel van de gast. Laat je eigen gast vertellen, en je weet zo weer wat je de week erop allemaal extra kan gaan doen. De gast vertelt je dan waar je "blinde" vlekken zitten. En weet bij het willen creëren van extra waarde voor je gast, extra persoonlijke aandacht, juist van de eigenaar, is van cruciaal belang!

Mocht je nog eens verder hierover willen praten, schroom niet en boek gezellig een kampeerplaats of een chaletje bij ons, dan kan je direct ook in de praktijk ervaren wat ik hier zoal blog! Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten