Je hebt pas een gast, op het moment dat hij heeft geboekt. In de hele aanloop naar de reservering toe, moet je je beseffen dat je past een gast hebt, wanneer die heeft gereserveerd. Je hebt een gast, of je hebt geen gast. Je bent zwanger, of je bent het niet!
Dus mocht je (meer) kamperende gasten wensen, dan is het verstandig om de (potentiele) gast ook te blijven behandelen als je belangrijkste bezoeker van je camping! Hij is niet afhankelijk van ons, wij zijn afhankelijk van hem! Zonder gasten hebben we immers geen camping. Het draait allemaal om de gast. Die willen we een prachtige ervaring geven. Of zoals dat met een vakterm heet: Customer Experience. Wees je bewust van alle (mogelijke) raakmomenten en probeer als eerste die aan te pakken. Het is alweer heel wat jaren geleden dat onze stagiaire Rianne Tanghe onderzoek deed naar alle raakmomenten. Daaruit kwam naar voren dat er heel wat raakmomenten echt beter zouden kunnen. Neem nu bv. het afval. Tegenwoordig halen we het tijdens de topweekenden en het hoogseizoen zelf op bij onze gasten. Of de hoofdingang, daar hebben we inmiddels een kunstwerk staan van onze lokale beeldend kunstenaar Gerrit Terpstra. Ook de raakmomenten voorafgaande aan de reservering hebben we aangepakt. Onze brochure geurt naar vers gemaaid gras. De postzegel op de enveloppe is ons eigen ontwerp, met ons eigen logo erop. En de telefoon die wordt vanzelf opgenomen met een vrolijke stem! Je hebt een gast, of je hebt geen gast zou Cruijf zeggen.
Is jou gast ook je belangrijkste bezoeker? We zijn benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg
Dus mocht je (meer) kamperende gasten wensen, dan is het verstandig om de (potentiele) gast ook te blijven behandelen als je belangrijkste bezoeker van je camping! Hij is niet afhankelijk van ons, wij zijn afhankelijk van hem! Zonder gasten hebben we immers geen camping. Het draait allemaal om de gast. Die willen we een prachtige ervaring geven. Of zoals dat met een vakterm heet: Customer Experience. Wees je bewust van alle (mogelijke) raakmomenten en probeer als eerste die aan te pakken. Het is alweer heel wat jaren geleden dat onze stagiaire Rianne Tanghe onderzoek deed naar alle raakmomenten. Daaruit kwam naar voren dat er heel wat raakmomenten echt beter zouden kunnen. Neem nu bv. het afval. Tegenwoordig halen we het tijdens de topweekenden en het hoogseizoen zelf op bij onze gasten. Of de hoofdingang, daar hebben we inmiddels een kunstwerk staan van onze lokale beeldend kunstenaar Gerrit Terpstra. Ook de raakmomenten voorafgaande aan de reservering hebben we aangepakt. Onze brochure geurt naar vers gemaaid gras. De postzegel op de enveloppe is ons eigen ontwerp, met ons eigen logo erop. En de telefoon die wordt vanzelf opgenomen met een vrolijke stem! Je hebt een gast, of je hebt geen gast zou Cruijf zeggen.
Is jou gast ook je belangrijkste bezoeker? We zijn benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten