-0515-442328-

maandag 1 mei 2017

de oerwet van marketing

Begin bij je gast! Wat wil die, waar houdt hij van? Wat zijn de behoeftes van deze gast? Hoe zou je je gast kunnen verrassen? Waar woont hij? Wat leest hij? Hoe kan je hem bereiken? Hoe gedraagt hij zich? Allemaal vragen die je stelt wanneer je je gast echt centraal gaat stellen. Belangrijk is dan dat je echt voor een bepaald type gast gaat. Want wanneer je je gaat richten op elke potentiele kampeergast, dan wordt je als de V&D.

Wij hebben in 2008 met onze camping,al duidelijk een keuze gemaakt voor de "paarse" en "rode" doelgroep. De valkuil zou kunnen zijn dat we de eenmaal geinventariseerde wensen en behoeften, niet jaarlijks zouden herijken onder het mom van; "wij kennen onze gast al helemaal". Nooit, maar dan ook nooit ben je helemaal klaar! Ook de gast in constant in beweging, die is constant zijn wensen en behoeften aan het aanpassen aan de nieuwe tijd. We weten allemaal dat de wereld en haar mogelijkheden bijna per week veranderen. Zo ook onze gast. Zeker onze gast, die rode en paarse. Juist die wil als eerste nieuwe dingen gaan ervaren!
Voor ons is het dan ook een enorme stok achter de deur om ieder jaar weer opnieuw met onze stagiaires te kijken naar de gast en haar omgeving. Door telkens weer opnieuw te kijken naar onze gast, samen met onze stagiaires, blijven we zelf ook weer kritisch.Wat is er veranderd, hoe gedraagt hij zich nu? En alle andere relevante vragen die daarbij komen kijken. Elk jaar weer opnieuw kritisch kijken naar de oerwet van marketing: Het begint bij je gast! Blijf je regelmatig afvragen of het beeld dat je van je gasten hebt, nog wel klopt, en voorkom dat je de V&D achterna gaat! We zijn benieuwd welke veranderingen jij dit jaar weer hebt gesignaleerd! Laat je het ons weten, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten