-0515-442328-

dinsdag 26 maart 2019

ik heb haast, ik ben ongeduldig!

We bepalen wat we gaan doen, we gaan ervoor. Met passie en een hoop ongeduld. Want ik heb haast. Ik ben inmiddels al 53 en wil ik nog wat verschil kunnen gaan maken, dan moeten we opschieten.

Wat is er volgens mij nodig om dan dat verschil te kunnen gaan maken? Waarin willen we het verschil gaan maken?
Zoals we nu omgaan met elkaar en met de aarde, dat is niet goed! We verbruiken veel te veel grondstoffen, gooien nog meer weg dan dat we gebruiken om producten mee te maken (die we vervolgens ook weer makkelijk weggooien).
We benutten het potentieel aan menselijk talent veel te weinig. Ook daarin zetten we veel te veel mensen aan de zijlijn. Dat kan, nee, dat moet beter!
Er zijn veel organisaties die dat wel allemaal beter willen gaan doen. Maar weten gewoon niet waar te beginnen. Er zijn veel consumenten die wel hun gedrag willen aanpassen, duurzamer te leven, maar weten niet waar te beginnen. En welke consequenties hebben mijn mogelijk nieuwe handelen op mijn financiƫle situatie?
Hoe fijn zou het zijn om naar een plek te kunnen gaan waar je alle mogelijk manieren kan vinden, hoe je bv. alles kunt zien en ervaren over duurzame energie gevers. Zonnepanelen, aardwarmte pompen, zonnecellen die waterstof opwekken en ga zo maar door. Waar je in factsheets kan lezen wat de kosten zijn, de opbrengsten en hoeveel energie er wordt opgewekt. Waar je kan lezen welke fiscale voordelen deze krijgen, waar je eventueel subsidie kan krijgen en ga zo maar door.
Hoe fijn zou het zijn als je in een huisje je vakantie gaat besteden en dat je dan ziet dat er vrijwel geen energie nodig is om aangenaam te kunnen verblijven in het huisje. Dat je weet dat dit huisje na gebruik van bv. 100 jaar gewoon omgeploegd kan worden en weer als voeding dient voor de grond.
Hoe fijn is het om te weten welk onkruid je gewoon lekker kunt eten en dat dat dan minstens zo gezond is als biologische Quinoa. Dat je direct een lekker recept hebt voor dit onkruid. Wedden dat onkruid wieden dan 10 keer leuker gaat worden!
Hoe fijn zou het zijn dat je op een plek bent, waar je ziet dat ieders talent optimaal wordt ingezet. Waar iedereen van waarde is. 
Stel je voor dat er een plek is waar je helder en klaar alles kunt lezen over deze thema's in eenvoudige fact sheets. Wedden dat je dan sneller, duurzamer gaat leven! Mensen zijn opzoek naar praktische voorbeelden. En als alle voorbeelden dan op een plek, met eenvoudige fact sheets wordt aangereikt, dan heb je toch ook geen excuus meer om je te blijven gedragen, zoals je je gedroeg? Ik heb haast, ik ben ongeduldig. Want wij willen die plek zijn op onze camping. Dus mocht je een idee voor ons hebben. Mocht je producent zijn van duurzame producten. Mocht je een uitzendbureau zijn voor bv. 65plussers of bv. voor vluchtelingen. Mocht je kansen zien om bij ons aan te haken, laat je het ons dan weten? Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten