-0515-442328-

zaterdag 9 maart 2019

sterke vrouwen en rolmodellen

Mijn eerste sterke vrouw in mijn leven was natuurlijk mijn moeder. Maar ik had het geluk om een heel divers aantal sterke vrouwen als rolmodel te hebben mogen ontmoeten. En van elk van hen heb ik dingen geleerd en hebben ze me op hun eigen wijze weten te inspireren om mijn daadkracht groter te maken dan mijn onzekerheid!

Neem nu Anneke Teulings, goede huis vriendin. Ze was vroedvrouw, en leerde mij dat een zelfstandig beroep kiezen belangrijk is om je onafhankelijk te maken. Annemieke Puckrin, tante van me, die me leerde dat je met tomeloze inzet en hard werken, een heleboel kan bereiken! Of neem mijn Oma; "zeur en klaag niet, daar zijn de mensen zo op uitgekeken. Maar doe onverwacht en onverantwoord, dan krijg je pas echt respect!"
Niet dat ik hun wijsheden 1 : 1 allemaal zomaar overneem, maar ze hebben me wel allemaal stuk voor stuk geholpen om me te empoweren op de momenten dat ik me onzeker voelde.

Nu als grassprietverhuurder van onze camping heb ik nog steeds behoefte aan sterke mensen om me heen. Ze tillen me naar een hoger niveau! Ze dagen me uit, stimuleren me!
Dus toen ik hoorde dat Michelle Obama naar Nederland zou komen voor een presentatie, wilde ik daar natuurlijk graag naartoe. Een buitenkansje! En omdat we ook twee dochters hebben, Judith (29) en Nicole (27) waarvoor we ook graag wensen dat ze zichzelf kunnen ontwikkelen als sterke vrouwen, gaan die natuurlijk ook mee!
Tuurlijk hebben ook zij voorbeelden nodig van sterke vrouwen. Dan is het fijn om te mogen luisteren naar het verhaal van zo'n sterke vrouw. Goedkoop zijn die tickets voor Michelle niet. We zien het maar als een bijdrage in hun opvoeding!
Willen we sterke vrouwen, willen we onze dochters empoweren, dan hebben we meer zichtbare vrouwen nodig! Waarom zien we die te weinig terug op de verschillende podia? Waarom zien we die te weinig in de politiek, of nog veel erger, op bestuurlijk niveau?
Laten we gaan kijken naar de vrouwen om ons heen. Biedt ze een podium, biedt ze eerder een kans. Want uiteindelijk zal ook dat ervoor zorgen, dat onze (toekomstige) dochters zich kunnen optrekken aan deze sterke vrouwen en zijn het rolmodellen voor onze maatschappij!
Ken jij een vrouw met een krachtig verhaal dat onze dochters zou kunnen inspireren? Laat het me weten, dan ga ik graag met haar onderzoeken of het podium van bv. TEDxFriesland iets voor haar zou kunnen zijn! laat je het mij weten, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten