De raakmomenten met je gast, die heb je voor een groot deel al niet in de hand. Denk bv. aan wat een (ex.) gast vertelt aan zijn collega. Wil je een mooie gastenreis ontwikkelen, dan is het dus zaak dat je op al die raakmomenten waar je wel invloed op hebt, zo optimaal mogelijk scoort!
Dat valt niet mee en het is zaak om uit te zoeken wat je basis is. Ik merkte onlangs tijdens het Fries recreatiecongres dat er nog heel wat recreatie ondernemers zijn die nog geen missie en visie hebben ontwikkeld. Of, ze hebben die wel, maar doen er niet of nauwelijks wat mee. Dat vind ik zo jammer. Immers je missie en visie kan je voor je laten werken. Het is je basis die op orde zou moeten zijn. In het ideale geval zijn het je missie en visie die je goed vertaald hebt naar al je handelen. Dan ontwikkel je een constante beleving en kunnen je (potentiele) gasten je echt herkennen. Dan heb je het over een sterk merk. En daarvoor hoef je echt geen grote speler te zijn!
Elke winter weer, wanneer we vooral de tijd hebben om rustig na te kunnen denken over de dingen, kijken we hoe we voor onze camping een volgend raakmoment kunnen verbeteren. Welk moment schuurt, en hoe kunnen we onze missie en visie in dit raakmoment voelbaar maken?
Hoe kunnen we ons handelen zo aanpassen, dat je onze missie en visie hierin voelt?
Weet je niet waar een "schuurmomentje" zit tussen alle raakmomenten voor je gasten? Dan kan je het omgekeerde ook toepassen:
In welk raakmoment voel je niet of nauwelijks de missie en visie? Grote kans dat dit ook een raakmoment is waar je verbeteringen op kunt uitoefenen. En weet je wat het mooie hiervan is, je wordt beloont met meer plezierig werken en meer gasten die echt voor jou gaan kiezen! Je hoeft alleen nog maar wat geduld te hebben. (of haast, om juist nog meer raakmomenten aan te gaan passen!)
Ik ben benieuwd naar je reactie, laat je het ons weten! De polletjes Watersportcamping Heeg
Dat valt niet mee en het is zaak om uit te zoeken wat je basis is. Ik merkte onlangs tijdens het Fries recreatiecongres dat er nog heel wat recreatie ondernemers zijn die nog geen missie en visie hebben ontwikkeld. Of, ze hebben die wel, maar doen er niet of nauwelijks wat mee. Dat vind ik zo jammer. Immers je missie en visie kan je voor je laten werken. Het is je basis die op orde zou moeten zijn. In het ideale geval zijn het je missie en visie die je goed vertaald hebt naar al je handelen. Dan ontwikkel je een constante beleving en kunnen je (potentiele) gasten je echt herkennen. Dan heb je het over een sterk merk. En daarvoor hoef je echt geen grote speler te zijn!
Elke winter weer, wanneer we vooral de tijd hebben om rustig na te kunnen denken over de dingen, kijken we hoe we voor onze camping een volgend raakmoment kunnen verbeteren. Welk moment schuurt, en hoe kunnen we onze missie en visie in dit raakmoment voelbaar maken?
Hoe kunnen we ons handelen zo aanpassen, dat je onze missie en visie hierin voelt?
Weet je niet waar een "schuurmomentje" zit tussen alle raakmomenten voor je gasten? Dan kan je het omgekeerde ook toepassen:
In welk raakmoment voel je niet of nauwelijks de missie en visie? Grote kans dat dit ook een raakmoment is waar je verbeteringen op kunt uitoefenen. En weet je wat het mooie hiervan is, je wordt beloont met meer plezierig werken en meer gasten die echt voor jou gaan kiezen! Je hoeft alleen nog maar wat geduld te hebben. (of haast, om juist nog meer raakmomenten aan te gaan passen!)
Ik ben benieuwd naar je reactie, laat je het ons weten! De polletjes Watersportcamping Heeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten