-0515-442328-

vrijdag 14 februari 2020

sturen op terug kerende gasten? ONZIN!


Ik zit met een potentiele afstudeer stagiair te sparren over een goede onderzoeksvraag. Ze vraagt me: Kunnen we ook iets doen met sturen op terug kerende gasten? Ik zeg dat dat voor ons onzin is. We hoeven niet perse terug kerende gasten. Immers onze doelgroep dat zijn die innovators, de early adaptors. Van die mensen die als eerste nieuwe dingen mee willen maken.
En ja, willen die nog eens een keertje terug willen komen, dan moeten we wel heel veel nieuws en avonturen hebben toegevoegd!

Niet alleen dat, in de afgelopen jaren zien we een aantal trends die de loyaliteit van gasten ook enorm tarten. Neem nu alleen al het feit dat gasten steeds hogere verwachtingen van producten, diensten en merken heeft. Daarbij heeft de digitaliseren alles transparant en makkelijk vergelijkbaar gemaakt. En als je dan zo goed te vergelijken bent, dan ga je dus het verschil maken op prijs. Meestal is dat de laagste prijs......en lager, en lager.
Willen we dus blijven voldoen aan de verwachtingen van de gast van morgen, dan moeten we vooral gaan sturen op unieke meerwaarde of propositie van onze camping en haar producten en diensten.
En juist dat is waar we vooral op zijn gaan sturen vanaf 2008.
Langzaam maar zeker zien we dat dit voor ons werkt. Niet sturen op prijs, niet sturen op loyaliteit. Maar puur inzetten op de unieke meerwaarde en propositie.
We zien onze omzet en aantal gasten per jaar flink groeien. Net als onze NPS trouwens. Want onze gasten hoeft niet perse ons zelf nog eens te komen bezoeken, maar we hebben hem wel keihard nodig als ambassadeur van onze camping! Vroeger noemde we dat gewoon mond tot mond reclame. En die krijg je niet zomaar, daar moet je keihard aan werken. Maar daaraan werken is toevallig wel super leuk en uitdagend. Want zal onze gast van vorige keer, het nieuws en de avonturen wel tof genoeg vinden, om over te babbelen met zijn achterban? Wil die ons nog eens bezoeken? Of vond hij het wel aardig en gaf hij ons zeg maar die 7,5.......
We zijn benieuwd, wat vind jij de tofste vakantie ervaring tot nu toe? Want wie weet kunnen we dat als inspiratie gebruiken voor het creƫren van weer wat nieuws. Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten