-0515-442328-

dinsdag 24 maart 2020

ben je wel goed bij je hoofd?

Soms, heel af en toe, is het juist goed om gewoon wat gestoord te zijn. Want juist dan, doe je de beste dingen.
Vaak is het het beste om alles van een zo'n positief mogelijk perspectief te bekijken, want dan is de kans het grootste dat het ook werkelijk zo gaat gebeuren.
Soms, dan is het crisis, en dan kan je maar beter de positieve gek zijn.

Want dan heb je de grootste kans op een betere uitkomst!
Ik hoor je al bijna denken; Is dat wel zo? En ik kan echt volmondig zeggen: Ja, dat is zo! Want als jij bijna ziekelijk positief bent, dan slaat dat over op de andere mensen. Op je medewerkers, op je gasten, op je stakeholders. En juist die mensen moeten allemaal zolang mogelijk vertrouwen in je blijven houden en in de situatie. Dat wil niet zeggen dat je de boel moet bagateliseren. Maar alles heeft vooraf altijd wel de meest positieve scenario. En vooral daar moet je je op focussen.
Dus gaan wij met onze camping er nog steeds van uit, dat dit het aller beste seizoen ever zal gaan worden. We zijn druk met plantenbakken vullen. We betalen alle leveranciers voor alle winter projecten en poetsen en boenen alle groene aanslag van de buitenspullen af. We hebben het natuurlijk wel over het corona virus, maar we hebben het ook over trends en wat we zien aan positieve dingen in de wereld. Wat mooi dat we ons gedrag zo snel kunnen aanpassen. Er zijn haast geen files meer, de lucht klaart heel snel op. En al die aankopen die we altijd maar deden met karrenvrachten vol uit China, die missen we haast niet! Onze kinderen krijgen op afstand les en thuiswerken kan voor heel veel mensen wel. Ons gedrag is in een paar weken totaal anders en aangepast.
Ik denk, ik hoop dat we straks na de crisis onze lessen gaan leren. Dat we ons gedrag allemaal zo gaan aanpassen, dat we de wereld er allemaal wat mooier door gaan maken.
Misschien ben ik niet goed bij mijn hoofd, misschien ben ik te positief. Maar wat is het alternatief? Heb je daar wel eens over na gedacht? In paniek zijn is niet alleen doodeng, maar is aanstekelijk voor de mensen om je heen. En waar gaat een groep paniekvogels naartoe?
Ik ben benieuwd naar je reactie, en ik wens je voor jou en je familie al het goede. Blijf vooral positief en lief voor de mensen om je heen! De polletjes Watersportcamping Heeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten