De toekomst, wat ziet die er ongewis uit! We weten welk pad we vroeger moesten bewandelen, wilde we succesvol zijn. Maar hoe onze strategie er voor de toekomst uitziet?
Achterom kijken hoe je deed wat je moest doen, werkt voor morgen niet. Maar hoe ontwikkelen we een effectieve overlevings strategie?
Ik zie voor de toekomst wel wat aanknopings punten waar we wat van moeten vinden. We zien overal dat we meer dan we weten, verbonden zijn met de natuur. Als de Corona ons iets leert, is het wel dat we onlosmakend verbonden zijn met de natuur! We zijn zelf een klein onderdeeltje in het grote eco systeem. Willen we toekomstige kansen vinden, dan is het zoeken binnen onze verhouding tot de natuur wat mij betreft kans nr. 1.
Ook onze positionering in het ecosysteem, en in het bijzonder binnen de sociale context, is een grote kans om ons opnieuw uit te gaan vinden en zo met onze bedrijven meer van betekenis hierin zijn.
Kortom, hoe verhouden wij ons tot het systeem waarin wij ons bevinden.
Kans 2 is het antwoord op waarvoor je ons wakker mag maken? Wat drijft ons? Waar dromen we van? Wat willen we voor elkaar krijgen? Waar staan we voor? Wie zijn we eigenlijk? Het is de passie die je als gast en stakeholder direct moet voelen, wanneer je bij het bedrijf aan klopt.
In elke vezel van het bedrijf. In elk raakmoment.
en dan kans 3, blijf vernieuwen en blijf herijken! Je zult steeds maar weer scherp moeten kijken wat je nog beter kan maken. Waar zijn de systeemfouten die je op kan lossen. Hoe ga je die oplossen? Blijf goede focus houden op je eigen DNA, wie je bent en voor wie je er bent. Welke betekenis wil je bieden aan de maatschappij. Hoe kan je het ecosysteem nog beter ondersteunen?
Als je geen bezieling hebt, als je niet authentiek bent, dan kan je beter inpakken. Dan gaat het in de toekomst niet lukken om te overleven denk ik. Kijk achterom om ook te zien wie je echt bent, kijk vooruit om te kijken hoe je jezelf opnieuw kan uitvinden. Met meer betekenis voor het ecosysteem. Met meer passie en op jouw eigen wijze. Soms helpt het om op een andere wijze naar je eigen bedrijf, je eigen camping te kijken, door een adviseur te vragen wat die ziet. Een strategisch partner, die je helpt je blinde vlekken te zien en daar mee aan de slag te gaan. Iedereen heeft blinde vlekken. Wij met onze camping ook. Dus daarom maken we graag snel gebruik van de MKB Voucher voor recreatiebedrijven in Friesland. Daarmee kunnen we tot 50% van deze kosten terug krijgen. En dat is niet niks! Ik ben benieuwd, wanneer heb jij voor het laatst een nieuwe strategie ontwikkeld? Heb je die strategie ook goed gekoppeld aan het ecosysteem waarbinnen je opereert? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Achterom kijken hoe je deed wat je moest doen, werkt voor morgen niet. Maar hoe ontwikkelen we een effectieve overlevings strategie?
Ik zie voor de toekomst wel wat aanknopings punten waar we wat van moeten vinden. We zien overal dat we meer dan we weten, verbonden zijn met de natuur. Als de Corona ons iets leert, is het wel dat we onlosmakend verbonden zijn met de natuur! We zijn zelf een klein onderdeeltje in het grote eco systeem. Willen we toekomstige kansen vinden, dan is het zoeken binnen onze verhouding tot de natuur wat mij betreft kans nr. 1.
Ook onze positionering in het ecosysteem, en in het bijzonder binnen de sociale context, is een grote kans om ons opnieuw uit te gaan vinden en zo met onze bedrijven meer van betekenis hierin zijn.
Kortom, hoe verhouden wij ons tot het systeem waarin wij ons bevinden.
Kans 2 is het antwoord op waarvoor je ons wakker mag maken? Wat drijft ons? Waar dromen we van? Wat willen we voor elkaar krijgen? Waar staan we voor? Wie zijn we eigenlijk? Het is de passie die je als gast en stakeholder direct moet voelen, wanneer je bij het bedrijf aan klopt.
In elke vezel van het bedrijf. In elk raakmoment.
en dan kans 3, blijf vernieuwen en blijf herijken! Je zult steeds maar weer scherp moeten kijken wat je nog beter kan maken. Waar zijn de systeemfouten die je op kan lossen. Hoe ga je die oplossen? Blijf goede focus houden op je eigen DNA, wie je bent en voor wie je er bent. Welke betekenis wil je bieden aan de maatschappij. Hoe kan je het ecosysteem nog beter ondersteunen?
Als je geen bezieling hebt, als je niet authentiek bent, dan kan je beter inpakken. Dan gaat het in de toekomst niet lukken om te overleven denk ik. Kijk achterom om ook te zien wie je echt bent, kijk vooruit om te kijken hoe je jezelf opnieuw kan uitvinden. Met meer betekenis voor het ecosysteem. Met meer passie en op jouw eigen wijze. Soms helpt het om op een andere wijze naar je eigen bedrijf, je eigen camping te kijken, door een adviseur te vragen wat die ziet. Een strategisch partner, die je helpt je blinde vlekken te zien en daar mee aan de slag te gaan. Iedereen heeft blinde vlekken. Wij met onze camping ook. Dus daarom maken we graag snel gebruik van de MKB Voucher voor recreatiebedrijven in Friesland. Daarmee kunnen we tot 50% van deze kosten terug krijgen. En dat is niet niks! Ik ben benieuwd, wanneer heb jij voor het laatst een nieuwe strategie ontwikkeld? Heb je die strategie ook goed gekoppeld aan het ecosysteem waarbinnen je opereert? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten