-0515-442328-

donderdag 5 maart 2020

WOW, ik zat rechtop in bed!

Gisteravond, De Wereld Draait Doorrrrr. Ik zie de herhaling laat. Ben net terug van een vergadering en kijk nog even TV. Altijd een leuk programma, en toen..Foppe de Haan over zijn succesformule. Ruud van Nistelrooy had een pak papier ooit van Foppe gekregen. Hij moest alle vragen invullen. De antwoorden daarop waren nodig om uit te zoeken hoe hij succesvol zou kunnen worden. En Ruud werd succesvol!

Het leek wel een Masterclass succesvol zakendoen. Je snapt, ik zal al rap rechtop in bed en mijn hand graaide naar mijn aantekeningen boekje, pen erbij en schrijven maar.
Inspiratie overkomt je vaak!
Wat was nu de kern van de vragen die Ruud moest beantwoorden?
  1. Wie ben je?
  2. Wat kan je?
  3. Wat wil je?
Na aanleiding daarvan gingen ze kijken hoe ze zo succesvol het een en ander konden combineren.
Als nu iemand aan je deze zelfde vragen nu aan jou stelt, weet jij daar dan in 1 of twee zinnen scherp op te antwoorden?
Dan kan je naar de volgende vraag: waar wil je in het speelveld spelen. Ben je de spits, of de links back? Datzelfde kun je ook weer eenvoudig vertalen naar het concurrentieveld. Wil je de spits zijn? Kijk maar naar een warenhuis als de Bijenkorf. Altijd vooraan en als eerste alle trends oppakken. Of de midden midden als de HEMA, die vooral het overzicht heeft en al snel de spin in het web is voor iedereen een beetje. Of de rechtsback als de Action. Die tegen heel lage prijzen, nog net alles van de hand weet te doen. Voor elke positie heb je speciale talenten nodig. Voor elke positie sta je net wat anders in het leven. De extraverte, drukke spits is als persoonlijkheid wezenlijk anders dan de rustige en misschien wat meer afwachtende links back.
Zo is het ook in de recreatie sector. Je hebt een spits, een midden midden, een links back en noem maar op. Ik vraag me alleen af. Om een compleet team te hebben (lees de markt van alle recreanten) heb je van elke speler eentje nodig. Misschien nog eentje op de reserve bank. Maar je hebt natuurlijk niet 6 midden-middens nodig op de reservebank.
De uitkomsten van het vitaliteitsonderzoek in Friesland zullen een straks een beeld geven van hoeveel spelers op welke positie spelen. Ik ben heel benieuwd, jij ook? Ben jij dan 16 maart ook bij die presentatie? Ik ben benieuwd waar wij staan binnen het geheel. Jij ook? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten