-0515-442328-

zaterdag 26 mei 2012

Alles begint bij jezelf, ook online!

Het is alweer een tijdje geleden, we waren de eerste camping in Friesland die een eigen website had, 1994. Ondertussen zijn er heel veel mogelijkheden bij gekomen en daarmee ook de keuzes die je als organisatie kan maken. Het schept verwarring, zoveel mogelijkheden, en dan hebben we het alleen nog maar over online, terwijl offline ook nog steeds bestaat! Ik ben gewoon begonnen, langzaam maar zeker, kanaal na kanaal. Ik begon met het aanmaken van een profiel op linkedin. Via Jean-Paul Haenen werd deze destijds aangeboden ergens in de buurt van Utrecht. In de loop der jaren heb ik nu een mooi en sterk profiel waaraan ik nog wekelijks werk. De mogelijkheden die dit profiel mij biedt is geweldig! Ik ben in staat om mijn netwerk effecient te bereiken, daardoor kan ik makkelijker werken aan onze product innovaties. Maar ook om mijn netwerk te blijven binden en boeien. Maar ook om makkelijker in contact te kunnen komen met mensen die nog niet in mijn eigen netwerk zitten. Dan werkt Linkedin helemaal goed, de zgn. tweede graads contacten. Daarna ben ik begonnen met een twitter account. Meestal plaatsen we meerdere keren per dag een klein berichtje. Wat twitter voor mij ook zo goed maakt is dat ik gedwongen word om kort en bondig (max 140 tekens groot) mijn boodschap te verwoorden. Lekker tot de essentie komen! Daarnaast is het natuurlijk ook een groot voordeel dat ik op de interesses van de potentieel te gaan volgen volgers kan kijken, of dat ik zoek op # op bepaalde sleutelwoorden. Wekelijks groeit het aantal volgers nog en we hebben ook hierin een bovengemiddeld aantal volgers. Een lekker snel kanaal dat vooral op het moment kan scooren. Daarnaast zijn we nu wat aktief met facebook. Elke weer groeien we ook hierin maar we doen het nog niet boven gemiddeld goed. Dat is de uitdaging voor 2012, om eind van dit jaar wel een bovengemiddeld aantal likes te hebben. Ik ben wel een fan van online mogelijkheden en in het bijzonder van de Social Media. Het is niet iets heel anders, het is gewoon het zelfde doen als in de "echte wereld" Aardig zijn, helpen, juist de gewone dingen zorgen voor verbinding met de gast. Vooral als we de verwachtingen overtreffen en natuurlijk de afspraken gewoon nakomen. Je bent meer dan welkom op de camping, zowel fysiek als op onze online kanalen. Een groet & glimlach, De Polletjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten