-0515-442328-

woensdag 23 mei 2012

Open en transparant maar houdt het spannend!

Er zijn wel heel veel overeenkomsten in een gepassioneerde liefdes relatie en de gast relatie. Voor beide is het handig om er in te investeren en je best te blijven doen. In beide gevallen is het handig om open en transparant te blijven communiceren en beide keren is het ook aan te raden om het op zijn tijd spannend en verrassend te maken! Maar goed, als ik er toch even bij nadenk is het allemaal toch weer niet zo simpel als dat het klinkt. Wat voor de ene spannend en verrassend is, zal een ander gewoon saai vinden. Trouwens het omgekeerde, het is te spannend, dat kan al helemaal niet! Maar goed, ik zal het aankomende weekend zeker wel weer een keer flikken; "U heeft hier geboekt? Ik kan werkelijk niets vinden, O papieren, tja dit is werkelijk van ons, tja wat raar he, bij alle chalets heb ik andere namen. Neen, het reserveringsnummer bestaat volgens de computer niet meer....kan ik u misschien een kop koffie aanbieden, dan kan ik het even verder uit zoeken?" Hierbij is een trillende bovenlip of andere nerveuze uitingen zeer effectief! En dan, dan kom je met het verlossende; ik heb het gelukkig op kunnen lossen, ik heb mensen die de rekening nog niet hebben betaald uit het systeem gehaald en ik ben blij dat we u toch het chalet kunnen aanbieden. Mag ik u voor alle extra stress misschien een flesje wijn aanbieden en een halve dag voor 4 personen kanoos? Kijk die mensen die verwachten gewoon hier te hebben geboekt en komen er achter dat het allemaal even niet gewoon volgens planning gaat. e draai die je eraan geeft maakt niet uit, verzin gewoon iets dat goed geloofwaardig over komt en wat je reeel lijkt. Zorg dat dat wat ze vijf minuten geleden nog gewoon verwachte nu niet meer zo vanzelfsprekend verwacht kan worden. Bijstellen van verwachtingen. Verwen ze en speel het spel goed. Daarna zijn ze reuze blij! Hetzelfde kan je ook met je liefdesrealtie doen, super effectief. Zorg ervoor dat je lief wat wantrouwend wordt, speel het spel goed, daarna is hij of zij als was.....Houdt het af en toe spannend en verrassend, op zo'n manier dat hij nog wel passend is bij de personen. Krijg je zelf ook weer vernieuwde energie van! Wil je ook een kop koffie van ons krijgen? Wees welkom! De Polletjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten